a_000_8G7R9_europress_EZA A barcelonai teszt utolsó napjáig kellett várni arra, hogy a kilométereket rendületlenül gyűjtögető Mercedesnél komolyabb műszaki hiba történjen. Már éppen közeledett az ebédszünet ideje, amikor a célegyenesben Lewis Hamilton alatt furcsán köhögni kezdett az autó, majd az angolnak félre is kellett állnia. Mivel az ebédszünet előtt történt a dolog, sokan arra következtettek, hogy a Mercedes csak szándékosan kifogyasztotta az üzemanyagot az autóból, ezúttal azonban nem ez volt a háttérben. Az erőátviteli rendszer adta meg magát az autóban, a javítással egy ideig elbíbelődtek a szerelők. A délutáni programban szóhoz jutó Nico Rosbergnek emiatt egy kicsit várakoznia kellett a bokszban, de tragédia azért nem történt a csapatnál, hetven körig így is eljutott a német a leintésig. a_000_8G7I4_europress_EZA A nap legjobb idejét a fejvédő „glóriát” szintén kipróbáló Sebastian Vettel futotta, néhány századdal elmaradva Kimi Räikkönen csütörtöki idejétől. A nagy különbség azonban, hogy Vettel autóján ezúttal a szuperlágy abroncsok voltak fent, nem pedig az elméletben hét tizeddel gyorsabb ultralágyak, amelyekkel Räikkönen csütörtökön volt a legjobb. a_000_8G8FN_europress_EZA Noha Vettel autójára is felrakták később az ultralágyakat, a német nem tudott javítani, a legelső körében (az ultralágyak csak ennyit bírnak meghajtva) hibázhatott vagy forgalomba kerülhetett, ezután pedig valószínűleg a gumi elhasználódását vizsgálta a Ferrari, mert Vettel néhány kör erejéig még a pályán maradt. A Ferrari végül a nyolc tesztnapból ötöt zárt az első helyen, de ez szokás szerint nem sokat jelent, a valós erősorrend az első két versenyen derül majd ki. CcuJsRuWoAEAHdR.jpg_large