f1-mexican-gp-2015-bernie-ecclestone-gbr A Forma-1-ben 2014-ben bevezetett új, 1,6 literes turbós V6-os hibrid erőforrások bonyolultsága az árakban is megmutatkozik, évi 20-25-30 millió euróba kerülnek a független csapatok számára. Az új motorokat kezdettől fogva rühellő Bernie Ecclestone tavaly azzal állt elő, hogy a jelenlegi erőforrások mellé egyszerűbb és olcsóbb, független beszállítótól származó alternatívát kellene hozni, és ahogy most kiderült, még mindig nem mondott le erről, sőt. „Felvetettem, hogy kerítenénk egy beszállítót, amely a jelenlegiekkel megegyező teljesítményű motorokat gyártana. Leszerződünk vele, kerül, amibe kerül, aztán a mostani 26-28 millió fontos ár helyett évi 7 millióért adjuk a motort a csapatoknak. Remélhetőleg ez segít majd, emellett megfelelő teljesítményű erőforrást is kapnak” – mondta az F1 gazdasági ügyeit igazgató angol a brit Sky Sportsnak. PU106B_Hybrid_01 Ecclestone ötletét a Ferrari és a Mercedes ellenállása miatt a kénytelen-kelletlen a Renault-val maradó Red Bull támogatta, de gyakorlatilag senki más nem tapsol hozzá. „Konkrétan velem nem beszélt erről Bernie, de természetesen hallottam az elképzelésről tavaly. Azonban komoly fenntartásaim vannak azt illetően, hogy milyen hatással lenne ez a Forma-1-re” – reagált a független középcsapat Force India ügyvezetője, Otmar Szafnauer. „Ugyan szeretnénk olcsóbb erőforrásokat, nem vezethetünk be kétféle motorspecifikációt. Inkább az erőforrások költségeinek általános csökkentésén kellene dolgozni, és ez szerintem két motorformula nélkül is elérhető.”