barc_05_02 Noha a gyártóknak végül sikerült átverniük, hogy lazítsanak a motorfejlesztési szabályokon, egy felső határ maradt: az idei szezonban, tetszőleges ütemben 32 úgynevezett fejlesztési zsetont lehet felhasználni az 1,6-os turbók tökéletesítésére. A legjobban a Ferrari dolgozta át a motorját az idei szezonra, a 32 zsetonból 23-at már el is használtak az olaszok, azaz a szezonra kilenc fejlesztési „egységük” maradt. A Mercedes 19-et, a Honda 18-at, míg a Renault mindössze hetet használt el a zsetonjai közül, azaz – elméletileg – a franciákban van a legnagyobb fejlődési potenciál, 25 zsetont oszthatnak be a 21 futamra. Ez a Renault számára azért különösen jó hír, mert korábbi információk szerint az idei motorjuk fél másodperces előrelépést jelent a tavalyihoz képest, ami hét zseton felhasználásával nagyon ígéretes eredmény.