Egy darabig úgy tűnt, hogy a szenzációs rajt után a Ferrari kettős győzelmet ünnepelhet a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon, de a Fernando Alonso óriási bukása miatt elrendelt megszakítás elvitte Sebastian Vettel előnyét, az olasz csapat pedig a gumistratégiát is elszúrta, így a közepes keveréken a végéig menő Nico Rosberg és a kezdeti visszaesés után felkapaszkodó Lewis Hamilton aratott sikert Melbourne-ben. Vettelnek be kellett érnie a 3. hellyel, Kimi Räikkönen műszaki hibával búcsúzott. A Red Bull helyi sztárja, Daniel Ricciardo tiszta versenyzéssel a nyolcadikról a negyedik helyig jutott előre, a Wiliams Massa 5. és Bottas 8. helyének örülhetett. A nap hőse azonban minden bizonnyal Romain Grosjean, aki az új belépő amerikai csapat, a Haas-Ferrari bemutatkozásánál rögtön pontot szerzett, a 6.(!) helyen ért be. Óriási siker. A pontszerző helyek végén a Toro Rosso két ifjonca, a hajrában elkeseredett, vérre menő csatát vívó Carlos Sainz és Max Verstappen ért be. Így zajlott a verseny Napos, száraz időben sorakoztak fel az autók a 67. Forma-1-es világbajnokság szezonnyitója, az Ausztrál Nagydíj előtt. A szombati, botrányosan rosszul sikerült – és a csapatfőnökök vasárnap délelőtti ülésén Bahreinre ejtett – új kvalifikáció után az első sorba a címvédő, Lewis Hamilton és csapattársa, Nico Rosberg, majd a ferraris Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen, a Toro Rossó-s Max Verstappen és a williamses veterán, Felipe Massa, Carlos Sainz a másidik Toro Rossóval és a helyi hős, a Red Bull-os Daniel Ricciardo, a két Force Indiá-s, Sergio Perez és Nico Hülkenberg.
Kattints a képre, galéria nyílik!
Az utóbbi két pilóta választott lágy keveréket, mögöttük a mclarenes Alonso szuperlággyal, Button megint lággyal kezdett, ahogy a sebességváltó-csere miatt a 16. helyre hátrasorolt Valtteri Bottas is a sárga jelölésű gumit vette fel. A verseny nem indult könnyen, a formációs kör végén Danyiil Kvjat műszaki hiba miatt nem tudott beállni a rajtkockájába, ezért a mezőnyt újabb körre küldték el, amivel eggyel rövidült az 58 körös valódi versenytáv. A lámpák kialvásakor Vettel nagyszerűen bújt ki a két Mercedes között, az első kanyart már elsőként vette, és Räikkönen is ment vele, az 1-2. helyre léptek. Hamilton egészen a 6. helyre, a Ferrarik, Rosberg, Verstappen és Massa mögé esett vissza. A top10 második felében Sainz, Hülkenberg, Ricciardo, és Alonso haladt. Hamilton a 4. kör kezdetén utasította maga mögé Massát, miután elmentek a defekt és bokszkiállás miatt a mezőny elejébe keveredett renault-s Kevin Magnussen mellett. A top10-ből a 9. kör végén elsőként Sainz ment ki tervezett kerékcserére, szuperlágyról lágyra váltott. A 10. körben Ricciardo a helyi nézők ovációja mellett megelőzte Massát, a 6. helyre lépett. Massa a 12., Rosberg a 13., a vezető Vettel a 14. körre cserélt, a ferraris második etapjára is szuperlágyat választott. Néhány körön belül kint járt Verstappen, Ricciardo, Alonso is, a 17. körre aztán Räikkönen és Hamilton is cserélt, a finn szuperlágyat, a címvédő viszont közepes keveréket vett fel. A 17. körben óriási baleset történt, a haasos Esteban Gutierrezt előzni próbáló Alonso a 3. kanyarnál ráfutott a rivális bal hátsójára, majd a falnak csapódott, néhány bukfenccel átrepült a kavicságyon és a ripityára törött McLarennel a gumifalba csapódott.
El accidente de Fernando. BESTIAL. pic.twitter.com/wns49EDXRc
— MrAlexF1 (@MrAlexF1) March 20, 2016
Beküldték a biztonsági autót, majd piros zászlóval meg is szakították a futamot, a safety car a bokszutcába vezette a mezőnyt. Odalett Vettel előnye.
Alonso bukása a galériában, kattints!
A helyi idő szerint 16.55-kor a biztonsági autó mögött újraindított versenyen Vettel vezetett, mögötte közepes keveréken Robserg, utána Räikkönen csapattársához hasonlóan szuperlágyon, majd Ricciardo, Verstappen, Sainz (mind lágyon), a szintén közepeses Hamilton, Massa, Grosjean és Hülkenberg haladt. A safety car a 20. körre engedte el a mezőnyt, de nem történt pozíciócsere a pontszerző helyeken. Kimi Räikkönent az új idényre sem hagyta el a balszerencséje: a 23. körben füstölő, majd lángoló autóval ment be a bokszutcába, fel kellett adnia versenyt. Sainz a 32. körben cserélt kereket, a Hamilton elől kiállt spanyol közepes keveréket vett fel, a 12. helyre tért vissza, míg a világbajnok az 5. helyre lépett előre. Verstappen egy körrel később ment ki, de lassú lett a csere, ugyanis az egyik gumit késve hozták ki. A 12. helyre ment vissza a pályára. A vezető Vettel a 36. körre váltott új gumikra, utolsó, 20 körös etapjára lágy keveréket kapott. A négyszeres bajnok egy kis időt veszített, amikor bal első nehezen jött le. A 4. helyre állt be. A pontszerző helyek határán, a 9-10-11. helyen nagy csata bontakozott ki a renault-s Palmer, valamint a Toro Rossó-s Sainz és Verstappen között. A holland nagyon meg akarta előzni a két másik ifjoncot. Hamilton a 42. körben megelőzte Ricciardót, fellépet a 2. helyre. Az ausztrál a következő körre friss gumikat is kapott, szuperlággyal fejezte be a versenyt. A Toro Rossó-sok ugyanakkor elmentek Palmer mellett, de Verstappen maradt Sainz mögött. Tíz körrel a vége előtt Rosberg vezetett, mögötte 10 másodperccel Hamilton, további öttel Vettel, majd Ricciardo, Massa, az elképesztő 6. helyen Grosjean a Haasszal, Hülkenberg, Bottas, és az egymást ölő Toro Rosso-páros, Sainz és Verstappen haladt a top10-ben. A Hamiltont üldöző Vettel az 55. kör végén hibázott, kiszaladt a fűre, leszakadt a Mercedes-versenyzőről. Rosberg végül senkitől sem zavartatva futott be, idei első, zsinórban 4., második melbourne-i, pályafutása 15. futamgyőzelmét aratva. A címvédő Hamilton hozta a 2.helyet, míg Vettel a kiváló kezdés ellenére „csak” a 3. lett. A helyi kedvenc, Ricciardo négy helyet javítva a 4. lett, Massa csendben hozta az 5. pozíciót, míg a nap hőse Romain Grosjean lett, aki a Haas-csapat Forma-1-es bemutatkozásán a 6. pozíciót szerezte meg, ami egészen fantasztikus eredmény. A további pontokon a Force Indiá-s Nico Hülkenber, a williamses Bottas, valamint a két Toro Rosso-pilóta osztozott.