A Forma-1-ben alig két héttel a szezonkezdet előtt új kvalifikációs rendszert vezettek be, amelyben nem a szakaszok végén, hanem közben másfél percenként búcsúznak az aktuálisan leglassabb versenyzők. A szisztéma Melbourne-ben kiábrándítóan debütált, a Q1-ben még úgy-ahogy működött, de a Q2 és a Q3 vége tragikomédiába fulladt, az utolsó percek minden aktivitás nélkül vánszorogtak az órán, amíg el nem fogyott az időkeret. A blama után az F1-es szereplők szinte egy emberként ígértek változást a következő fordulóra, vasárnap a csapatfőnökök össze is ültek és úgy döntöttek, Bahreinben már a tavalyig használt rendszert alkalmazzák újra. Ahhoz, hogy ez megvalósuljon, még a csapatok mellett Bernie Ecclestone-t, az FIA-t, a szponzorok, a versenyszervezők, a motorgyártók és a gumiszállító képviselőit is tagjai között tudó Forma-1-es Bizottságnak, majd az FIA végső fórumának számító Motorsport Világtanács jóváhagyása is kell, de ez nem garantált. A gumiszállító Pirelli motorsportfőnöke azt mondta, a cégnél nincsenek meggyőződve az azonnali változtatás szükségességéről, inkább csak a Q3 javításán kellene elgondolkodni. „Egyelőre nem hallottuk minden érvet. Az időmérővel kapcsolatban voltak pozitívumok és negatívumok is. A Q3 szerintem is javításra szorul, ugyanis a garázsban maradó autók egyértelműen negatívumnak számítanak a nézők szemében. De ezt egyszerűen megoldhatnánk azzal, hogy a Q3-ra visszahozzuk a tavalyi formátumot” – magyarázta a Motorsport.comnak, hozzátéve, hogy a korábbi két szakasz viszont az élcsapatokat is agresszívebb stratégiára kényszerítette, ami jót tett a versenynek. aus_gp_41 „Szerintem az új időmérő pozitívuma volt, hogy tényleg befolyással volt a futamra, és eredetileg pont ez volt az egyik érv mellette. Az volt az egyik cél, hogy a nagycsapatok ne tudjanak simán túlmenni a Q2-n a lágy gumival, hogy aztán azzal rajtolhassanak. Az azonnali kiesés nélkül valószínűleg ez lett volna, mentek volna egy lágygumis kört, aztán kivártak volna, hogy kell-e még másik.” „Szóval legyünk óvatosak! Az egyik ülésen az volt az érv a változtatás mellett, hogy az időmérő plusz stratégiai variációt adhat a versenyhez, ez pedig meg is valósult. Ha ez már mégsem szempont, akkor halljuk az új érveket!” A Force Indiának szintén fenntartásai vannak az azonnali változtatást illetően, mondta a de facto csapatfőnök, Bob Fernley. aus_gp_42 „Amikor azért hozunk egy döntést, hogy hatással legyen a futamra, akkor hogyan dönthetünk ellene, mielőtt láttuk volna a versenyt?!” – utalt a vasárnap délelőtti válságértekezletre. „Ezt mondtam akkor is és azóta is ez az álláspontom.” „Az ilyesminél nem szabad kapkodni, hagyni kell végigmenni a dolgot, aztán higgadtan át kell tekinteni, mi volt benne a jó, azt hogyan használhatjuk, és milyen területeken kellene módosítani. Minden kérdésre lehet választ találni, nem kell a fürdővízzel együtt a gyereket is kiönteni.” A kérdésre, hogy a Force India blokkolná-e a régi időmérő visszahozását a Forma-1-es Bizottságban, Fernley nemmel felelt. „Sosem önzőznénk, ha az ártana Forma-1-nek. Soha semmit nem akadályoznánk, ami jó a nézők és az F1 számára. De az első időmérőn nagy volt a nyomás, kár lenne kidobni, mielőtt rendesen kiértékelnénk.”