A téli tesztek alatt a Mercedes elképesztő, a többieket már-már megszégyenítő távot teljesített gyakorlatilag bombabiztos autójával, azonban a W07-es tempóját titkolták, a két legjobb tapadású gumikeveréket, a szuperlágyat és az új ultralágyat fel sem tették – Barcelonában így a Ferrari zárt az élen. A szezonkezdet előtt a szakértők úgy becsülték, a Ferrari 2-3 tizedre csökkenthette körönkénti hátrányát a címvédőkhöz képest, de az időmérőn az ezüstnyilakat befoghatatlannak ítélték a maranellóiak, nem is próbálkoztak a Q3 végén. A futamon aztán Sebastian Vettelék lerajtolták Lewis Hamiltonékat, végül azonban mégis kettős Mercedes-győzelem született: Rosberg és Hamilton közepes keveréken is biztosan ért be a célba, a több kerékcserét teljesítő Vettel a szuperlággyal nem tudta megelőzni őket. Egyesek szerint a Mercedes még fölényesebb sikert is arathatott volna, de a nézők, a sportág kedvéért inkább visszafogják magukat, hogy a látványos dominanciával ne rombolják tovább a jelenleg amúgy is komoly problémákkal küzdő Forma-1 imázsát. A Red Bull-os Helmut Marko azt mondta például, hogy a Mercedes simán kört adhatott volna a mezőnynek, ha akar. A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda visszautasítja a feltételezést: „Én nagyon is aggódtam Melbourne-ben, a Ferrari majdnem győzött, nem látták? A versenyben volt a győzelemért Ferrari , semmi de vagy ha. Hülyeség, hogy szándékosan nagyítjuk a versenyt. Valóban nem volt tempókülönbség az autók között. Csakis a vörös zászlónak köszönhetjük, hogy nem a Ferrari nyert. Szerintem az elmúlt három év legkiélezettebb versenye volt. A korszak legjobbja” – idézte az olasz La Repubblica.