A szabadedzéseken végig csapattársa, Nico Rosberg mögött lévő Lewis Hamilton akkor volt a leggyorsabb, amikor igazán számított: a Bahreini Nagydíj időmérőjén 1:29,493-as abszolút körrekorddal szerezte meg a pole-t. A 77 ezreddel lemaradó németnek a 2. rajtkocka jutott. bah_22 Bár az utolsó edzésen a két ferraris végzett az első két helyen, szombaton este csak a második sor jutott nekik: ahogy Melbourne-ben most is Sebastian Vettel lett a 3. Kimi Räikkönen a 4. Hátrébb már nem folytatódott az ausztráliai sorminta: a 3. soron a Red Bull-os Daniel Ricciardo és a williamses Valtteri Bottas, a negyediken Felipe Massa és a Force Indiá-s Nico Hülkenberg osztozik majd. Az idei új belépő Haas-Ferrari folytatja a remeklést: Romain Grosjean egészen a 9. pozícióig juttatta az amerikai csapat autóját. bah_03 A McLarennél a sérült Fernando Alonsót helyettesítő tartalékos, Stoffel Vandoorne (12.) első Forma-1-es kvalifikációján megverte veterán csapattársát, a világbajnok Jenson Buttont, a Manor Mercedes-nevelésű ifjonca, Pascal Wehrlein pedig a Renault-kat, a Saubereket és a Force Indiá-s Sergio Perezt megelőzve lett a 16. Ami az izgalmakat illeti, a Melbourne-ben bevezetett formátum most sem működött jobban, a szakaszok utolsó percei eseménytelen várakozással zajlottak. Így zajlott a kvalifikáció Meleg időben, a szahíri naplementében kezdődött a 2016-os Forma-1-es idény második időmérője, amely az elmúlt két hét kutyakomédiába hajló vitái és szavazgatásai után változatlanul a Melbourne-ben csúnyán leszerepelt új, azonnali kieséses rendszerben zajlott. A Q1 elején a ferraris Sebastian Vettel, mögötte a két Mercedes, majd Kimi Räikkönen sorakozott fel a bokszutca kijáratánál. A „nagy négyes” gyorsan be is biztosította a továbbjutást, Rosberg és Hamilton 1:31,3-as, a ferrarisok 1:31,6-os idővel már mehettek is vissza bokszba. Az első 90 másodperces visszaszámlálás „áldozata” a sauberes Felipe Nasr lett, utána a garázsban ülő manoros Rio Haryanto várta ki a saját másfél percét. A harmadik a renault-s Jolyon Palmer lett, aki az időkeretében ugyan javított, de mások is előrébb léptek, így búcsúzni kényszerült. Őt aztán csapattársa, Kevin Magnussen követte, aki csak a tisztesség kedvéért ment ki a pályára, ugyanis büntetés miatt vasárnap a bokszutcából rajtol majd. bah_41 A Force Indiánál Sergio Pereznél elszámolták magukat, nem ért fel, hogy még egy gyors kört mehessen, a sorban következő Marcus Ericsson pedig a Sauber garázsában várta a saját 90 másodpercének lejártát. Ez azt jelentette, hogy a szakasz utolsó kiesője a Manor német újonca, Pascal Wehrlein lett, akinek a 16. rajthely kiváló eredmény. A Q2 15 perce igen furcsán indult, ugyanis az óra elindult, de a bokszutca végén a lámpa piros maradt, Räikkönen és a mercisek értetlenül álldogáltak a bokszkijáratnál, végül bő egy perc várakozás után zöld zászlóval küldték ki őket. Räikkönen és Rosberg 1:30,5-tel, Vettel 1:30,4-gyel, Hamilton 1:30,0-val kezdett, mögéjük a Williamsek, Ricciardo és Verstappen sorakozott fel. bah_33 Közben lejárt az első 90 másodperc, a Red Bull-os Danyiil Kvjat „vérzett” el, majd a mclarenes Jesnon Button „felett járt el az idő”. Csapattársa, a sérült Fernando Alonsót helyettesítő Stoffel Vandoorne nem is ment ki második körre, ezért a haasos Esteban Gutierrez után ő is garantáltan búcsúzott. A veszélyben lévő Nico Hülkenberg azon kevesek közé tartozott, aki megdolgozott a továbbjutásért, felugrott a 8. helyre. Az általa hátrébb tolt Toro Rosso-pilóták már nem is erőlködtek, rég kiszálltak az autóból, újra csak üresben futott az óra. bah_45 A haasos Romain Grosjeannak ugyan lett volna ideje kimenni, de az új csapatnál nagyon is elégedettek lehettek az első szabad gumiválasztást biztosító 9. rajthellyel. A már teljes sötétségben kezdődő Q3-ban elsőként újra a Ferrarik (Vettel, Räikkönen), utánuk a Mercedes versenyzői futottak ki. Räikkönen 1:30,2-t, Vettel 1:30,0-t, Rosberg 1:29,9-et tudott, Hamilton viszont elrontotta az első próbálkozását, hét tizeddel gyengébbet futott csapattársánál. bah_35 Utánuk Ricciardo és a két Williams következett, az első kieső Hülkenberg lett, és utána a többiek mind hagyták lefutni az órát, csak az első négy vágott neki újra. A második menetet Vettel kezdte, de az óra Hamiltont sürgette, javítania kellett, ha nem akart 4. maradni. Sikerült, nagy előnnyel ugrott az első helyre, miközben Räikkönen nem tudott gyorsulni, így ő búcsúzott. Rosberg sem bírt Hamilton 1:29,493-as körével, 77 ezreddel elmaradt, így szűk 3 perccel a leintés előtt meg is lett a végeredmény, az angolé lett a pole – pályafutása során 51. alkalommal. bah_kvali