A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Jean Todt, valamint a csapatok vasárnap Bahreinben ültek össze, hogy megtárgyalják az idén bevezetett, de Melbourne-ben, majd most szombaton is leszerepelt új, azonnali kieséses kvalifikáció lecserélését. A csapatok rögtön a melbourne-i katasztrófa után a 2015-ig használt rendszer visszahozását szorgalmazták, a mercedeses Toto Wolff most szombaton pedig azt mondta pellengérre kell állítani azt, aki nem támogatja ezt, de így sem született meg a kívánt eredmény. A mai tanácskozáson a Ecclestone és Todt blokkolta a régi metódus újbóli bevezetését, helyette egy másik tervezettel álltak elő, amire viszont az alakulatok nem akartak rábólintani azonnal. „A szervező (Ecclestone) és az FIA nem hajlandó visszatérni a 2015-ös rendszerhez. A csapatok ezt szeretnék, helyette viszont egy kompromisszumos ajánlatot tettek. Megvizsgáljuk a mai felvetést, ki kell még elemeznünk. A lényeg az, hogy ha nem sikerül kompromisszumra jutnunk, akkor a nyakunkon marad a mostani változat, amiről mindenki azt gondolja, hogy nem jó” – nyilatkozta a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner a megbeszélés után. Toto Wolff is megerősítette a fentieket: „Megértjük jogtulajdonos és az FIA aggodalmait, és azt is el kell fogadnunk, hogy nekik nem kell a 2015-ös változat. Hogy miért, azt nem tudom, a csapatok szerint ugyanis ahhoz kellene visszatérni.” A Mercedes-főnök hozzátette, hogy csakis alapos elemzés és mérlegelés után változtatnak bármin is, Kínában „nem lesz kísérletezgetés”. Arról egyébként senki nem árult el részleteket, hogy mi az új alternatíva. „Ami engem illet, nem én szeretném elmondani, és azt sem tudom, hogy az FIA vagy a jogtulajdonos nyilvánosságra hozza-e. Szerintem ez rájuk tartozik, ők döntik el, hogy el akarják-e mondani, de úgy gondolom, először is át kell látnunk, meg kell értenünk, miről is van szó, mielőtt további zavart keltenénk vele” – mondta a Williams helyettes csapatfőnöke Claire Williams. Annak ellenére, hogy az illetékesek nem mondták el, mi az új ajánlat, a bahreini paddockban lévő újságírók már tudni vélik, hogy az új tervezetben a három szakaszban mindenkinek két-két kört kellene futnia, a szakaszok végén pedig a két köridő átlagából jönne ki a végső, a rajtsorrend eldöntésére használt eredmény. Így biztosított lenne az állandó körözgetés, azonban az igazi adok-kapok eltűnne, nem lehetne követni az állást. Az új tervezet alapján egyébként Nico Rosberg nyert volna Lewis Hamilton helyett.
F1: Kudarccal ért véget a válságértekezlet
Bernie Ecclestone, Jean Todt és a Forma-1-es csapatok vasárnapi bahreini válságértekezletén sem sikerült megegyezni a 2015-ös kvalifikációs rendszer visszahozásáról.
2016.04.03. vasárnap 14:09