A Forma-1-ben idén bemutatkozott új amerikai csapat, a Haas-Ferrari komoly meglepetést okozott azzal, hogy a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon a 6. helyet hozta, az pedig már-már mesébe illő, hogy Bahreinben még eggyel előrébb jutottak, Romain Grosjeant az 5. helyen intették le. A csapatfőnök Güther Steiner módosította az idénre kitűzött célokat: „Nem számítottunk az 5. helyre. Mindig is azt mondtam, hogy ha jó munkát végzünk, a pontszerzés is összejöhet, ez volt a cél, de az 5. hely nagyon jó. Azért nem várhatjuk ugyanezt minden versenyen, de mostantól minden futamon szeretnénk pontokat, mostantól ez a cél. Más kérdés, hogy teljesítjük-e” – magyarázta az olasz-német szakember. De hogy mitől ilyen sikeres a semmiből felépített alakulat? Nincs nagy titok, a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone egész egyszerűen megfogalmazta a választ: „A Haas alapvetően egy Ferrari. Úgy is szerepel, mint egy Ferrari” – utalt arra, hogy a kasztnin és az erőforráson kívül szinte minden mást is Maranellóból szerzett be az alapító Gene Haas. bah_fut_22 A Haas eredményessége persze nem mindenkinek okoz örömet: az összevásárolt alkatrészekkel az amerikai csapat azonnal versenyképes, míg a pénzügyi nehézségekkel küszködő Sauber és Force India maga fejleszti és gyártja a különböző elemeket, a Williams például még a sebességváltóját is házon belül készíti, ez pedig sokba kerül. „A konstruktőri státusz fokozatosan leépült. Egyesek szívesen vennék, ha teljesen kiüresedne. A Haas módszere a maga számára jó, de nem hiszem, hogy a Forma-1-nek ebbe az irányba kellene mennie” – panaszolta a múlt héten a Williams technikai főnöke, Pat Symonds.