Miután Bahreinben másodszor is leszerepelt a Forma-1-ben idén bevezetett új, azonnali kieséses időmérős rendszer, a csapatok képviselői vasárnap délelőtt összeültek az F1 gazdasági ügyeit igazgató Bernie Ecclestone-nal és a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnökével, Jean Todttal, hogy a változtatásokról tárgyaljanak. A csapatok a tavalyig használt szisztéma visszahozását akarták, ebbe viszont nem ment bele a két „öreg”, helyette egy újabb, két-két körből számított átlagidős rendszert ajánlottak, döntés azonban nem született. A csapatok elvonultak, hogy kielemezzék az újabb tervezetet, és mostanra világos, hogy abból sem kérnek. ecc_todt_horner Brit sajtértesülések szerint a csapatok teljes egységet mutatva az FIA-nak, Ecclestone-nak és a jogtulajdonos CVC befektetési csoportnak címzett közös levélben utasították el az átlagidős rendszert, és újból leszögezték, hogy csakis a 2015-ig használt kvalifikáció visszatérését látják megoldásnak. Mivel a szabályok idény közbeni megváltoztatásához a csapatok teljes egyetértése kell, így az új ajánlat elutasítása egyben azt is jelenti, hogy a jövő hétvégi Kínai Nagydíjon újra az azonnali kieséses rendszert „élvezhetik” majd a nézők, ha addig nem történik valami csoda. Egyes források azonban úgy tudják, történik: csütörtök délutánra pár újságíró úgy értesült, hogy Ecclestone és Todt, látva a csapatok elszántságát, hajlandó lesz a korábbi rendszer visszahozására. A kvalifikáció körüli huzavona persze egy nagyobb léptékű hatalmi harc egyik frontja: Ecclestone és a jelenleg szövetségesének számító Todt szeretné, ha ők ketten, hatalmi szóval szabhatnák meg a Forma-1 irányát, míg a csapatok, főképp a több százmilliót az F1-be fektető autógyártók nem szeretnének úgy táncolni, ahogy ők fütyülnek. Közben harmadik pólusként – a kvalifikáció ügyében a csapatok oldalán – a pilóták is beszálltak, a múlt héten nyílt levélben követelték a Forma-1irányításának ésszerűsítését, megreformálását.