Ha a hónap végéig sikerül a csapatoknak és a Nemzetközi Automobil Szövetségnek (FIA) dűlőre jutni a pontos részleteket illetően, akkor 2017-ben jelentősen átalakult, aerodinamikailag hatékonyabb, gyorsabb autók szerepelnek majd a Forma-1-ben. A változtatások deklarált célja, hogy a mostani, „lassú” járgányok helyett agresszív külsejű és körönként 2-4 másodperccel gyorsabb versenyautók szórakoztassák a nézőket, azonban sokan rámutattak már, hogy a nagyobb aerodinamikai hatékonyság ugyan növeli majd a kanyarsebességet, csökkentve ezzel a köridőt, de egymás követését még a mostaninál is nehezebbé teszi, az izgalmi faktor valójában csökkenhet. Ezt emelte ki egy-egy friss megszólalásában a mercedeses Nico Rosberg és a Red Bull-os Daniel Ricciardo is a napokban. „Aggaszt, hogy a versenyt akarjuk izgalmassá tenni, de ez rossz irány. Tudjuk, hogy a nagyobb sebességhez nagyobb leszorítóerő kell, de a nagyobb leszorítóerő mellett nehezebb követni egymást. Ez tény, ezért is aggódom, hogy nem a jó irányba megyünk” – mondta a német. ricciardo „Ahhoz, hogy gyorsuljon az egész futam, az kell, hogy a gyors kanyarokban jobban tudjuk nyomni. De én nem szeretném, ha rápakolnánk az autóra még egy csomó leszorítóerőt, aztán pedig ne tudjuk követni a másikat. Az időmérő jó móka lenne, de a vasárnapok nagyon unalmassá válnának. Ideális esetben a gumik tapadásán és a versenyzőn múlna a gyors kanyarok vétele” – magyarázta az ausztrál tehetség. A tervezett szabályváltozások közé tartozik persze a gumik futófelületének – így tapadásának – növelése is, ahhoz viszont, hogy a Pirelli megfelelő abroncsokat fejleszthessen az új autókhoz, komoly tesztprogramot kellene végigvinniük. _A2C7425 Lehetséges, hogy épp ezen bukik majd végül a teljes terv, ugyanis az olasz gyártó még mindig nem kapta meg a 2017-19-re szóló szállítói szerződését az FIA-tól, ami tartalmazná, hogy mikor, mennyit és milyen autóval tesztelhetnének. Elvileg szükség lenne egy 2017-es specifikációk szerint épült modellre, de azt sem tudni, olyat kitől, hogyan szerezhetnének. Egyes források szerint a tesztautó építése kb. 10 millió euróba kerülne, amit a tehetős csapatok nem akarnak, a kisebbek pedig nem is tudnának erre szánni. „Ki fogja ezt kifizetni?” – tette fel a cseppet sem költői kérdést a Force India helyettes csapatfőnöke, Bob Fernley a német Auto, Motor und Sportnak.