A Kínai Nagydíj kvalifikációjának végén csak két ember örülhetett igazán: a pole-t megszerző Nico Rosberg, valamint a 2. rajtkockát megcsípő Red Bull-os Daniel Ricciardo. A hétvégén végig erős Ferrarinál elszúrták a nagy esélyt, a döntő pillanatban túlvállalták magukat: a favorit Kimi Räikkönen a Q3-ban kétszer is ugyanabban a kanyarban rontott, és az egy nekifutásból próbálkozó Sebastian Vettel is így járt, „jutalmuk” a második sor, azaz a 3-4. hely lett. Természetesen még így is elégedettebbek lehetnek, mint a címvédő Lewis Hamilton, aki azzal a céllal indult Kínába, hogy végre megtörje Rosberg győzelmi szériáját, ehelyett előbb öthelyes rajtbüntetéssel szembesült, az időmérőn pedig műszaki hiba miatt mért kör nélkül zárt, vasárnap az utolsó helyről rajtol. Ennek mondjuk Bernie Ecclestone örülhet, aki pont ilyesmit szeretne látni. Szintén csalódott lehetett a Force Indiá-s Nico Hülkenberg, aki a Q2 végén a pályán hagyta el autója bal első kerekét, büntetés vár rá, az incidens miatt pedig az utolsó gyors kör lehetőségét elvesztő Fernando Alonso (11.) is csak hosszú „áááá”-kkal tudta kifejezni érzéseit. Hülkenberg esete mellett már az első szakaszban is meg kellett szakítani a kvalifikációt: a Manor német újonca, pascal Wehrlein rögtön az elején a szalagkorlátnak vágta az autóját. Így zajlott az időmérő Foltokban nedves pályán, erős szélben kezdődött a 2016-os Forma-1-es Kínai Nagydíj kvalifikációja Sanghajban. Az időmérő a szezon eleji bohóckodás, birkózás után már a 2015-ig használt, bevált rendszer szerint zajlott, ejtették a kapkodva bevezetett azonnali kieséses szisztémát. A Q1 elején a Mercedes-pilóták még intermedate abronccsal futottak ki, de a Manornál máris feltették a szuperlágyat. Rossz döntés volt, ugyanis a német újonc, Pascal Wehrlein a célegyenesben a DRS nyitásakor megcsúszott egy vízátfolyáson és a szalagkorlátnak csapta az autót. A pilótának nem esett baja, de az autó eltávolításának idejére megszakították a körözést, majd nekiálltak szárítani az aszfaltot. A szakasz jó 20 perc után indult újra. wehrlein A nagy vesztes Lewis Hamilton lett, akire első gyors körén rálegyezett Max Verstappen, ami után a bokszba hajtott, ahol viszont elromlott a Mercedesben a hibrid alrendszer, nem tudott kimenni újra. Az öthelyes büntetésével garantáltan az utolsó rajtkocka járt neki. Wehrlein és a világbajnok mellett a két Renault, a haasos Esteban Gutierrez, valamint Rio Haryanto (Manor) búcsúzott. A leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Q2-re érdekes módon Nico Rosberg lágy keveréken ment ki, de azzal is 1:36,240-et futott, amivel bebiztosította a továbbjutást és azt, hogy a riválisoknál tartósabb gumival rajtolhasson vasárnap. Räikkönen szuperlágyon 122 ezreddel megverte Rosberget, az élre állt, Vettel a másik Ferrarival kettejük közé sorolt be, nem bírt a finnel. Két perccel a leintés előtt a második szakaszt is meg kellett szakítani, miután Nico Hülkenberg Force Indiájáról lejött a bal első kerék. A túl kevés idő miatt nem is indították újra a körözést, búcsúzott Massa, Alonso, Button, Grosjean, Ericsson és Nasr. hülkenberg   A harmadik menet előtt érdekes kis közjáték zajlott: a marshalok az egyik kanyarba kitettek egy gumibóját, majd pár perc múlva ki is vitték. Végül a Q3 is elindult, Sergio Perez futott ki elsőként, utána Rosberg, aki a fináléra már szuperlággyal ment ki, de alig futott jobbat korábbi lágyas körénél. Räikkönen elé is ugrott. Mögöttük a két Red Bull-os, Vettel kivárt, egyből akarta megoldani. A fináléra a két német és a finn is szuperlágyakon ment ki, teljesen nyitott volt a pole sorsa. Rosberg nagyot javított, 570 ezreddel Räikkönen elé ugrott, Vettel elrontotta a körét, csak a 4. lett, csapattársa is hibázott, nem javított a korábbi körén, a 3. helyre sorolt be a Red Bull-os Daniel Ricciardo mögé. Rosber pályafutása 26 pole pozícióját szerezte meg, a másodikat Kínában. Hátrébb Bottas, Kvjat, Perez, Sainz és Verstappen osztozott a rajthelyeken. kin_kvali