A Formula One Management legfrissebb adatai szerint a Forma-1-et összesen 400 millió tévénéző követte a 2015-ös idényben. Ez 200 millióval, azaz egyharmaddal kevesebb, mint a 2008-as érték, a csökkenés drámai. Az okok sokrétűek: a kulcspiacoknak számító Németországban, Nagy-Britanniában, Franciaországban, Olaszországban részben vagy teljesen fizetős csatornákra került a közvetítés, miközben a 2008-ban kezdődött gazdasági válság mind a gazdasági szereplők- a promócióban, marketingben érdekelt cégek -, mind az egyének szintjén megfontolás tárgyává tette, hogy megéri-e az F1-gyel mint termékkel foglalkozni. Az elmúlt években emellett kiteljesedett a közösségi média használata, a Forma-1 viszont a legutóbbi időkig gyakorlatilag nem volt jelen értékelhető formában az interneten, így a korral haladó fogyasztók egyszerűen nem kapták meg a terméket az újabb csatornákon, a már eleve más tartalomfogyasztási habitusú, a televíziót nem is használó fiatal generációkat pedig meg sem szólította a sportág. A nézőközönség felmérésekben bizonyított lassú elöregedése öngerjesztő folyamatként további csökkenéshez vezethet majd, ha nem történik valami. Az internetes, közösségi médiás jelenlét hangsúlyos erősítését jó ideje sürgetik a az olyan nehézsúlyú résztvevők, mint a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff, vagy épp a Ferrari, amelynek elnöke, Sergio Marchionne épp a múlt hétvégén, Sanghajban nyilatkozott a témában: „A FOM dolga lenne egyszerűbb, átlátható tartalmat nyújtani. A fiatalabb generációk bevonásához az ő nyelvükön kell beszélni, és a maga súlya szerint kell kezeli a digitális világot.” eccl Az F1 hivatalosan tavaly, 2015-ben jelent meg a YouTube-on, a Twitteren és az Instagramon, Facebook-profilja pedig csak idén lett. Az internetet sokáig érthetetlennek és divathóbortnak tartó Bernie Ecclestone most kezd ráébredni, hogy nagy a lemaradás ezen a téren. „Nem értettem a dolgot” – mondta a 85 éves üzletember kedden a közösségi médiáról egy londoni marketingkonferencián. „Az emberek mondogatták nekem, hogy a fiatalok ezzel vannak elfoglalva, én meg azt feleltem, hogy oké, de a fiatalok nem veszik azokat a termékeket, amiket a szponzoraink akarnak eladni, szóval számunkra nincs sok jelentősége. Így gondoltam, de azóta már kiokosítottak. Most már látom, hogy milyen fontos ez, de akkor nem értettem, hogyan segíthetne ez a Forma-1-en.”