A Mercedes, a Ferrari, a Red Bull, a Williams, a McLaren és a Force India képviselőiből, plusz Bernie Ecclestone-ból és az FIA-elnök Jean Todtból összeálló Stratégiai Munkacsoport, valamint az Ecclestoen és Todt mellett az összes csapat, a motorgyártók, a gumiszállító, a szponzorok, a versenyszervezők képviselőiből álló Forma-1-es Bizottság kedden a FOM London melletti, Biggin Hill-i központjában ülésezett. A téma a 2017-re tervezett szabályváltozási csomag volt. Az F1 fejesei két évvel ezelőtt úgy döntöttek, hogy az autókat hatékonyabb aerodinamikai csomagokkal és szélesebb, jobban tapadó gumikkal körönként 2-3 másodperccel gyorsabbá kell tenni, a szándékot már korábban szabályba is foglalták. Bár az utóbbi időben a Mercedes már azt az álláspontot képviselte, hogy az elmúlt időszak gyorsulása és jó versenyei alapján okafogyottá vált az újítás, tegnap sikerült véglegesíteni az irányvonalat, jövőre új autók jönnek. A költségek csökkentése és az erőviszonyok kiegyenlítése érdekében a motorokról is tárgyaltak. A Stratégiai Munkacsoportban át is ment a költségcsökkentési csomag, amely szerint 2018-tól már csak évi 3-3 erőforrással kell végigcsinálni az idényt, de az egyenlősítés részleteiről nem sikerült megegyezni. Hivatalos, végleges szavazást azonban egyik kérdésben sem sikerült rendezni, ugyanis a Forma-1 szabályait megfogalmazó Forma-1-es Bizottság tagsága nem volt teljes a versenyszervezők képviselőinek távolléte miatt, írja a Motorsport.com. A kérdést valószínűleg távszavazással rendezik majd pár napon belül.