A Nemzetközi Automobil Szövetség már jövőre szeretne bevezetni egy olyan biztonsági megoldást, amely csökkenti a pilóták fejsérülésének esélyét. Korábban már kipróbálták az úgynevezett glóriát (halo) a Ferrarin, de az nem nyerte el a rajongók tetszését. A Red Bull által készített, a glóriával ellentétben a repülő törmelékek ellen is védelmet biztosító szélvédőt a múlt héten tesztelték az FIA szakemberei. Akkor arról szóltak a hírek, hogy amennyiben megfelel, az Orosz Nagydíjon kipróbálja a csapat. Nos, a teszt valószínűleg sikeres volt, mert Szocsiban már fel is szerelték a szélvédőt Daniel Ricciardo autójára, amellyel az első szabadedzésen megy majd egy installációs kört. A próbával egyfelől a szurkolók reakcióit tesztelik, másfelől kíváncsiak arra, milyen a kilátás belőle versenyzői szemmel.
Daniel Ricciardo tries Red Bull’s new cockpit protection concept for size – https://t.co/pJn6LinxrE #F1 pic.twitter.com/0GXMdb7wDh
— ESPN F1 (@ESPNF1) 2016. április 28.
@redbullracing test the new canopy design prior to their #FP1 outing tomorrow! #RussianGP #F1 pic.twitter.com/WpFF7SwU8q
— sutton-images.com (@suttonimages) 2016. április 28.
„Az első benyomásaim alapján rendben van, a pillérek a tükörlábak vonalában vannak, így nincs nagyobb takarás, mint eddig. Előre teljesen nyitott, fent persze ott van a keret, de az már a látóterünkön kívül esik. Persze mindenképp ki kell próbálni a pályán is, egyelőre jónak tűnik, de meglátjuk, milyen menet közben” – mondta a Red Bull ausztrálja. A „szélvédőnél” persze problémát jelenthetnek az ilyen-olyan szennyeződések is, de Ricciardót ez nem aggasztja: „Erre én is rákérdeztem. Gyors megoldás lehet mostanra a bokszutcában lehúzható védőfólia, és persze folyadéklepergető bevonatot is lehet rá kenni, ami gyorsan ledobja a vizet, olajat. Vannak rövid távú megoldások, ha holnap esetleg szükség lenne ilyesmire.” Sokak szerint a mercis-ferraris fejvédő keret, de főleg a Red Bull-„szélvédő” bevetésével a Forma-1 veszít az identitásából. Ricciardo úgy gondolja, hogy a biztonság mindenek felett álló szempont: „Igen, más ez, az emberek megszokták, hogy látják a sisakokat, hiszen a nézőknek csak annyi jut a pilótából. Én támogatom ezt a biztonság miatt. Ha a következő 20 évben csak egy életet is megment, akkor már megérte. Legyünk egy kicsit nyitottabbak a változásokra! Ha minden autóra felkerül, a nézők is megszokják, megértik majd.”
Is this the Future of F1? First look at ‘the canopy’ pic.twitter.com/n27aGHUAOo — Ted Kravitz (@tedkravitz) 2016. április 28.
Testing out the Aeroscreen wth @danielricciardo before it makes its track debut at the #RussianGP in FP1. #F1 pic.twitter.com/wTufn9eq07 — Red Bull Racing (@redbullracing) 2016. április 28.
A Ferrarin korábban látott keretet nem igazán kedvelő Nico Hülkenberg azt mondta, neki tetszik a Red Bull megoldása: „Láttam pár képet az interneten, és szerintem elegánsabb, mint a gyűrű. Az egyértelmű, hogy valamilyen fejvédőt be fognak vezetni, és ha választhatnék, inkább a Red Bullét szeretném” – szögezte le a Force India németje. A címvédő Lewis Hamilton ellenben semmilyen eleganciát nem tudott felfedezni a szélvédőben. „Ha már erre haladunk, akkor borítsuk be teljesen a pilótafülkét, mint a vadászgépeknél. Ne legyen ilyen félmegoldás. Mindent vagy semmit. Ez a szélvédő nagyon rosszul néz ki. Olyan, mint egy rohamrendőri pajzs. Itt egy menő, elegáns, futurisztikus Forma-1-es autó, amire rádobtak egy plexipajzsot… A (Mercedes által tervezett) szénszálas gyűrű jó volt, de Fernando például valószínűleg nem tudott volna kimászni az autójából a (melbourne-i) balesete után.” „Persze jó dolog, hogy az FIA komolyan veszi a biztonságot. Ezzel folyamatosan foglalkozni kell, legalábbis, amíg nem megy az esztétika, a Forma-1 coolsága rovására.”