Hosszú huzavona után múlt héten mindenki rábólintott a 2017-től érvényes új szabályokra, noha a korábban elfogadott aerodinamikai változtatásoktól a pilóták nincsenek elájulva, sőt egyenesen úgy érzik, semmivel sem lesz jobb a versenyzés. Sikerült konszenzusra jutni a motorok áráról is, a tervek szerint az esélykiegyenlítést is megoldják, és az ügyfélcsapatok is pontosan ugyanolyan motort kapnak majd, mint a gyári alakulatok. Ez a várakozások szerint elég lesz ahhoz, hogy izgalmasabbak legyenek a versenyek. Bernie Ecclestone azonban már készül arra is, ha nem ez lenne a helyzet. „Ha a motorokkal kapcsolatban nem javul a helyzet, széttépjük az egész új szabálykönyvet, és kezdjük elölről az egészet” – mondta Ecclestone. „A korábbi szívómotorok mindenféle trükközés nélkül is nagyjából egy szinten voltak, kicsik voltak a különbségek, mert a mérnökök többé-kevésbé elérték a maximumot velük. Most elég egy kis variálás a hibrid rendszerrel, és máris kezdődnek a bajok.”