Miután az Orosz Nagydíjon a hazai hős, Danyiil Kvjat csúnyát bakizott a rajt után, a Red Bull élt az alkalommal, és az oroszt a Toro Rossóhoz száműzte, míg Max Verstappent a kiscsapattól a nagycsapathoz léptette elő a soron következő Spanyol Nagydíjtól. A Kvjattal Sanghajban, majd Szocsiban balhéba keveredő Vettel a második alkalommal már személyesen panaszkodott volt csapatfőnökének, Christian Hornernek az utódjáról, de azt mondja, ezt azért nem kívánta neki. „Nem hiszem, hogy az elmúlt két futamon köztünk történtek miatt cserélték volna le, de tényleg nem lehet valami kellemes számára. Amúgy semmi bajom vele, rendes srác, de biztosan nincs most könnyű helyzetben” – nyilatkozta a négyszeres világbajnok a német Auto Bildnek. verstappen_redbull_1 Ami Verstappent illeti, a múlt csütörtöki bejelentés óta szinte szó szerint éjt nappallá téve készült a Red Bull-os szerepre: „Őszintén szólva három napig nem aludtam. Nagyon motiváltan érkeztem a csapathoz, hiszen élcsapatról van szó, ahol nagyobb az esély a dobogós helyezésre. Amikor megérkeztem Milton Keynesbe, egyszerűen nem bírtam leállni: sok-sok szimulátorozás, emellett igyekeztem a lehető legtöbb időt tölteni a csapattagokkal” – mesélte a holland Ziggosportnak. Ami a rá nehezedő nyomást illeti, így beszélt: „Ha az ember nyomja a gázt, nincs miért aggódni, egyszerűen ennyi a dolgom. Ha meg nem megy jól, akkor számíthat az elküldésre. Ezért is igyekszem majd nyomni. A nyomás nem változott, mindig igyekszem a maximumot nyújtani, az nem számít, hogy mennyire versenyképes autóról van szó.” verstappen_redbull_2 A hirtelen, házon belüli csere az F1-et kicsit lazábban követők esetében felvethet pár kérdést, ezeket is áttekintjük gyorsan. Mi lesz a pilóták pontjaival? Kvjat és Verstappen egyéni pontjai ugyanúgy gyűlnek tovább, mint eddig, az év végén nem számít majd, melyik csapatnál szerezték őket. A konstruktőri versenyben Verstappen Szocsiig megszerzett pontjai a Toro Rossónál, Kvjat Orosz Nagydíjig szerzett pontjai pedig a Red Bullnál „maradnak”, mostantól pedig már új csapataikhoz számítják az eredményeiket. A korlátozott számú motorokat és sebességváltókat illetően a szabályok úgy rendelkeznek, hogy pilótacsere esetén nem történik változás, azaz Kvjat és Verstappen „átveszi” a másik által elhasznált mennyiséget. Ami a gumikiosztást illeti, a versenyzői cserének lesz egy kis átfutása: mivel az európai futamok esetében a Pirellinek nyolc, a tengerentúliak előtt 14 héttel a versenyt megelőzően kell leadni az igényeket, későbbi változtatás pedig nem lehetséges, így a hétvégén Barcelonában, majd a Monacói, a Kanadai, az azerbajdzsáni Európa, valamint az Osztrák Nagydíjra az előd által választott abroncsokat kapják, a további hétvégékre viszont már maguknak választhatnak majd. verstappen_redbull_4