A nemrég megszavazott, 2017-től érvényes új szabályok kötelezővé teszik majd a motorgyártók számára, hogy erőforrást adjanak a szerződés nélkül álló csapatoknak. A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) az igénylő csapatot az aktuálisan legkevesebb klienssel rendelkező gyártóval köti össze, ami jelenleg a Honda. A japán gyártó nemrég jelezte, hogy két további csapatot tudnának ellátni, ha kell, azonban a tavaly a Red Bullnak való szállítást is megvétózó McLaren-vezér, Ron Dennis az új szabályok mellett sem engedné a további partnerek – állítólag a Toro Rosso és a Force India is jelentkezne – fogadását a Hondának. bah_17 „Ha világbajnoki címet akarunk nyerni, márpedig akarunk, akkor teljes mértékben össze kell kapaszkodnunk egy gyártóval, kizárólagos szerepet kell élveznünk. A további csapatok fogadását csakis azután érdemes meggondolni, hogy a közös, lojális együttműködés meghozza az eredményeket, nem előbb. A McLarennél igyekszünk jó polgárai lenni a Forma-1-nek, de az önzetlenség itt ellentétbe kerül az ésszerű, pragmatikus üzleti hozzáállással. Magyarul: előbb nyerjünk világbajnokságot (a Hondával), aztán majd utána elgondolkodhatunk (a további csapatoknak való szállításon)” – magyarázta az F1 Racing magazinban megjelent interjújában. aus_edz_05 Barcelonában a McLaren-Honda versenyfőnöke, Eric Boullier is hasonlóan nyilatkozott: „A szabályok nem köteleznek miket ebben a tekintetben. Úgy tudom, Ron világossá tette az FIA-nak, hogy csakis akkor lehet szó erről, miután világbajnoki címet szereztünk.” A Spanyol Nagydíj helyszínén az FIA motorokért felelős vezetőjét, Fabrice Lomot is megkérdezték a hondás helyzetről, de a szakember nem tudott egyértelmű választ adni. „A szabály természetesen nem kizárólag a McLarenről szól, mindenkire vonatkozik. Szerintem mindenki örömmel is alkalmazza majd. Hogy mi lesz a Hondával? Hogy őszinte legyek, erre nem tudok felelni, sajnálom.”