Daniel Ricciardo szenzációt hozott Monacóban: a Red Bull ausztrál pilótája elképesztő idővel, a Mercedeseket megelőzve győzött a kvalifikáción, ráadásul kiváló taktikai húzással a tartósabb gumin rajtol vasárnap.

A Mercedesnél Lewis Hamiltont megint utolérte a balszerencse, a Q3-ban motorhiba – az üzemanyagnyomással volt gond – miatt csak későn mehetett ki. A 3. lett, nem bírt Nico Rosberg idejével.

mon_edz_57

A Ferrari megint nem volt formában, Sebastian Vettel csak a 4. lett, Kimi Räikkönent (6.) pedig meg is előzte a Force Indiá-s Nico Hülkenberg, ráadásul a finnre sebességváltó-csere miatt öthelyes hátrasorolás vár. Mindkét Toro Rosso bejutott a top10-be, a barcelonai győztes, Max Verstappen viszont már az első szakaszban összetörte a Red Bullját.

A McLaren hülyét csinált magából: azt ígérték, Monacóban a Ferrari nem is jelent majd fenyegetést rájuk, de az időmérőn a jobb eredményt elérő pilótájuk, Fernando Alonso is csak a 10. lett.

Így zajlott a kvalifikáció

Napos, meleg időben kezdődött a 2016-os Forma-1-es idény hatodik fordulója, a Monacói Nagydíj kvalifikációja Monte-Carlóban.

A Q1 18 percének kezdetén a manoros Rio Haryanto mögött a két Mercedes futott ki, majd rögtön utánuk a Ferrarik, de a kört senki sem fejezhette be, ugyanis Felipe Nasr Sauberjében hatalmas füstöt okádva megadta magát a Ferrari-motor, előkerült a piros zászló, megszakították az edzést.

Az autó kiemelése után folytatódott az immár két perccel rövidebb első szakasz. A Haasok után megint a Mercik és a Ferrarik mentek ki az elsők között. Érdemi gyors kör sokára született, ugyanis az ultralágyakon az első teljes körön is csak melegítették a gumikat.

mon_edz_36Hamilton 1:14,8-cal nyitott, Rosberg tőle 4 századra, Vettel a második körén viszont eléjük ugrott.

Az edzést 6 és fél perccel a vége előtt megint meg kellett szakítani, ugyanis Max Verstappen túl nagy tempóval érkezett az uszodához, a kerékvetőn eltörte a jobb első felfüggesztését és a szalagkorlátba csapódott.

Az utolsó nekifutásra a középcsapatok mentek ki, Vettel, a Mercedesek, Ricciardo és a Toro Rossók helyzete már biztos volt.

Az továbbjutó helyekért a sauberes Marcus Ericsson birkózott a Renault-kkal, végül Magnussen ment tovább. Nasr és Verstappen mellett búcsúzott a két Manor, Jolyon Palmer és Ericsson.

A Q2 elején gyakorlatilag a teljes mezőny kifutott, jött a gumimelegítés, mielőtt nekivágtak volna az igazi gyors köröknek. Hamilton 1:14,056-tal erős idővel állt az élre.

A végén a Williamsek erőlködtek nagyon, hogy bejussanak a fináléba, de nagyon nem ment nekik, velük együtt kiesett még a két Haas, Jenson Button a McLarennel, valamint a renault-s Magnussen.

mon_edz_26A leggyorsabb kör Rosbergé volt, még 13 ezredet faragott Hamiltonéból, ami érdekes, hogy Ricciardo szuperlágyon futotta meg továbbjutó idejét, így ő vasárnap a tartósabb keveréken rajtolhat majd, komoly stratégiai előny.

A Q3-ban a Red Bull ausztrálja futott ki a pályára, hátrébb viszont Lewis Hamilton motorproblémát jelzett a rádión, félre is húzódott a bokszutca kijáratánál. A szerelők sprinteltek az autóhoz, hogy visszatolják a garázsba.

mon_edz_59Az első érdemi mért idő is Ricciardóé volt, aki elképesztő, 1:13,6-os kört ment, még Rosberg is három tizeddel rosszabbat futott. A Mercedes közben Hamiltont is pályára küldte.

Az utolsó percekre Ricciardo és Rosberg is kiment, a pole sorsa nyitott volt. A Merci-pilóták keményen próbálkoztak, de sem Hamilton, sem a német nem bírt a Red Bull idejével, az ausztrál megszerezte Forma-1-es pályafutása első pole pozícióját.

Mellőle Rosberg, mögülük Hamilton és Vettel, majd a Force Indiá-s Nico Hülkenberg és Carlos Sainz, Perez és Kvjat, Alonso, Bottas és a sebességváltó-csere miatt öt helyet hátralépő Kimi Räikkönen (6.) rajtol majd vasárnap.

mon_kvali