A Forma-1-es csapatok technikai főnökeiből és a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) műszaki főmegbízottjából, Charlie Whitingból összeálló Technikai Munkacsoport pénteken Monacóban ülésezett.

Az értekezleten eldőlt, hogy 2017-ben a Mercedes által kitalált és a Ferrari által tesztelt „glória” valamint a Red Bull által fejlesztett szélvédő (Aeroscreen) közül az előbbit vezetik be a sportágban.

fejvedo

Bár a Red Bull megoldásának s sok támogatója van a paddockban – és kiterjedtebb védelmet is nyújt -, azt még nem tesztelték eleget ahhoz, hogy a július 1-jei végső határidőre határozottan amellett dönthessenek. Ezzel együtt nem ejtették véglegesen a szélvédőt, a fejlesztés és a tesztelés tovább folyik, 2018-ban akár be is vethetik majd.

A glória sem egészen ugyanaz lesz azért, mint ami a Ferrarin a barcelonai téli teszteken szerepelt, azóta készült egy kevésbé robusztus, kifinomultabb változat, amelynek töréstesztjei júniusban zajlanak majd.

Ha minden jól megy, egy a Brit Nagydíjat megelőző ülésen szabályba is foglalhatják a glória 2017-es használatát.