A Monacói Nagydíj stewardjainak a futam közben és azután is bőven akadt dolga, eseménydús verseny volt.
A legfurcsább, legértelmetlenebb incidens valószínűleg a Sauber versenyzőié volt, ugyanis Marcus Ericsson, miután az elengedésére utasított csapattársa, Felipe Nasr nem állt félre gyorsan, lehetetlen helyen, a Rascasse-nál próbált előzni, ami az ütközésükkel és nem sokkal később a kiesésükkel végződött.
Azt csak sejteni lehet, hogy mit kaptak a csapattól, de az biztos, hogy a balesetért a stewardok Ericssont látták felelősnek, így a Kanadai Nagydíjra háromhelyes rajtbüntetést, mellé pedig két büntetőpontot is kiosztottak neki.
Ugyanezt kapta a Toro Rossó-s Danyiil Kvjat, aki ugyancsak a Rascasse-ban vezette falnak a renault-s Kevin Magnussent.
Szintén büntették Valtteri Bottast, amiért a Williams finn pilótája a haasos Esteban Gutierrezzel ütközött. Bottas 10 másodperces időbüntetést kapott, ezzel a 12. helyre esett vissza, emellett két büntetőponttal is gazdagodott.
A manor újonca, Pascal Wehrlein már a verseny alatt bezsebelt két 10 másodperces büntetést – az egyiket a virtuális biztonsági autó szakasz alatti gyorshajtásért, a másikat a kék zászlók figyelmen kívül hagyásáért -, utólag ezeket még négy büntetőponttal is megfejelték.
Szintén vizsgálat alá vonták Kimi Räikkönent, aki a Grand Hotel – régi nevén Loews – hajtűben a falnak hajtott, letörte az első szárnyát, majd azt az első kerekek alatt tolva előbb a Mirabeau-ban falnak szorította Romain Grosjeant, aztán még végighajtott az alagúton és csak az után, a Nouvelle sikán bukóterében állt félre.
A 2007-es világbajnok azt vallotta, hogy nem volt képben az orrkúp állapotával, és amikor a csapat szólt, hogy álljon ki, az első lehetséges helyen meg is tette. A stewardok a rádióforgalom visszahallgatása után elfogadták a magyarázatot, nem büntették meg a veteránt.