A Forma-1-ben pénteken mutatkozott be az Európa Nagydíjnak otthont adó bakui utcai pálya. A falak közelsége, a bukóterek hiánya már az edzések előtt aggodalmat keltett néhány versenyzőben, majd kiderült, hogy a kerékvetők sincsenek rendben.
A GP2-esek péntek délutáni edzését meg is kellett szakítani ezek miatt, szombatra pedig komolyabb javításokat kell elvégezni, ugyanis a rögzítőcsavarok balesetveszélyesek. Az első F1-es edzésen a 6-os és 12-es kanyarokban található kerékvetők csavarjai a gumik 90 százalékát megsértették.
Szombatra az említett két kerékvetőt eltávolítják, festésre cserélik, valamint a 15-ös kanyarban is javítanak.
A versenyzői megbeszélés után úgy döntött az FIA, hogy a bokszutca be- és kijáratán is módosít: a bejárat sávját hosszabban festik le, míg a kijáratot egy kicsit szélesebbre veszik.
A pálya mellett a versenyzők a Pirelli által meghatározott kötelező guminyomásra is panaszkodtak.
„Új rekordot értünk el a guminyomásnál, nyilván aggódtak a hétvégével kapcsolatban. A hátsóknál 22 psi-ig mentek fel, ez már nevetséges, sose volt még ennyi!” – mondta a címvédő Lewis Hamilton.
A Pirelli sportigazgatója, Mario Isola pénteken azt mondta, elemezni fogják az adatokat, és megfontolják a módosítást:
„Összehasonlítjuk majd a telemetriai adatokat a szimulációnk eredményeivel, hogy meglássuk, szükséges-e módosítani az előírásokon. A dőlésszögön nem változtatunk, ugyanis a csapatok már annak megfelelően állították be az autókat, de megvizsgáljuk, hogy a nyomás tekintetében van-e mozgástér. Lefelé és felfelé is mehetünk. Általában nincs szükség ilyesmire, ugyanis nagyon pontosak a szimulációink. Mivel azonban innen nem volt előzetes adatunk, most először előfordulhat, hogy változtatni fogunk.”