A bakui utcai pályán tartott Európa Nagydíj első edzésnapján a mercedeses Lewis Hamilton lett a leggyorsabb.
A Mercedes címvédője igen magabiztosan – egyesek szerint arrogánsan – érkezett a vadonatúj pályára, elmondta, hogy mindössze 8 kört ment a szimulátoron, mert nem ér sokat, Playstationnel is gyakorolhatott volna, majd Kimi Räikkönenhez hasonlóan a pályabejárást sem tartotta szükségesnek. Csütörtökön aztán legyintett a többiek biztonsági aggályaira, a pénteki nap után pedig újra beszólt a riválisoknak:
„Egy biztos: a pilóták annyit, de annyit nyavalyognak mindenért. Aláírom, tényleg nagyon huplis a célegyenes, és a rázkódástól tényleg nem igazán lehet látni az első kanyart, de ez is a versenyzéshez tartozik. A srácok sima pályát akarnak, semmi vibrációt, semmi huplit, kiirtanák a pályák lelkét. Én örülök, hogy vannak itt huplik, de azt is garantálom, hogy lesznek akik erre panaszkodnak majd (a versenyzői megbeszélésen), én meg csak hátradőlök és mosolygok majd.”
„A nyomvonalat tekintve nem akkora kihívás, de kell vér a pucába ahhoz, hogy vezessünk rajta. Nagyon magabiztosnak kell lenni a kanyarokban, hogy jól összerakja az ember a kanyart.”
Hamilton az edzéseken a szokásosnál jóval többet hibázott, járt a bukóterekben, de nem hiszi, hogy ez így folytatódik majd egész hétvégén, és így is elégedett volt a péntekkel.
„Azért mindannyian tanulunk, új pályán lépésről lépésre kell haladni, mégis a lehető leggyorsabban – botlunk, aztán folytatjuk. Így megy ez az új pályákon, főképp az utcai pályákon. Szerintem mindenki megtanulta a pályát, holnap már kevesebb ilyesmit látunk.”
„Én jól éreztem magam. Nem tudom, hozzánk képest hol állnak a többiek, de mi elég erősek vagyunk. Jó köreim voltak, jók voltak a hosszú etapjaim, remélem, hogy szombaton is így megy tovább.”
Nico Rosberg nem szerepelt olyan jól, hét tizeddel lassabb volt Hamiltonnál, úgy véli, elsősorban azért, mert ezen a hétvégén rajta volt a sor, hogy elsősorban a keményebb keverékű gumikkal dolgozzon az edzésen.
„Lewis elég gyors volt ma. De egy kicsit hátrányban voltam, mert a közepes keveréken vezettem délután, míg Lewis a lágyabbakon volt, így ő gyorsabban elkaphatta a fonalat. Egyik hétvégén az egyikünknek, a másikon a másikunknak jut ez, de új pályán egy kicsit nagyobb hátrányt jelent. De holnap még lesz alkalmam dolgozni az egykörös tempómon.”
A német a második edzés vége előtt 20 perccel már kiszállt, mert műszaki hibával félre kellett állnia. Emiatt nem aggódik, nem a versenyre szánt erőforrásról volt szó.
„Nem ideális, de teli tankkal így is jó etapot mentem, szóval megtudtam, amit akartunk. Nem veszítettem sokat. A motor egy nagyon régi darab volt, szóval ha el is romlott, semmilyen gondot nem jelent. Emiatt nem aggódom.”