Nico Rosberg (Mercedes) sima-rajt cél győzelmet aratott a bakui Európa Nagydíjon, megszerezve idei ötödik, pályafutása 19. győzelmét. A bajnoki éllovas égig uralta az amúgy sem eseménydús versenyt. A dobogóra Sebastian Vettel (Ferrari) és Sergio Perez (Force India) állhatott még fel, a német idén ötödször, a mexikói másodszor szerepel a legjobb három között. Perez igazán remek versenyt futott azt követően, hogy az időmérőn a második helyet szerzete meg, de csak a hetedik helyről indulhatott váltócsere miatt.
Kimi Räikkönen a negyedik, Lewis Hamilton az ötödik helyen zárt. A brit címvédő sokat küzdött a verseny folyamán a versenyautója elektronikus beállításával, amelyet a szabályok szerint a csapat segítsége nélkül kellett munkára bírnia. A futamot követően 24 pont a különbség a két mercis között.
A top tízbe még a két Williams, a két Red Bull és a másik Force Indiá-s, Nico Hülkenberg került.
Így zajlott a futam
Napos, meleg időben (33 fokos levegő-, 49 fokos aszfalthőmérséklet) álltak fel az autók a Forma-1 történetének első azerbajdzsáni versenyére, a bakui utcai pályán zajló Európa Nagydíjra.
A pole-ból a bajnoki éllovas Nico Rosberg, mellőle a sebességváltó-csere miatt hátrasorolt Sergio Perez helyett a Red Bull-os Daniel Ricciardo indulhatott. A második sorba a ferrarisok, Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen kerültek, mögöttük Felipe Massa (Williams) és Danyiil Kvjat (Toro Rosso), Perez (Force India) és Valtteri Bottas (Williams) valamint Max Verstappen és az időmérőn eső-kelő Lewis Hamiton várta a rajtot a top10-ben.
Hátrébb a Toro Rossó-s Carlos Sainz sebességváltó-csere miatt a 13. helyett a 18. rajkockába állt, Fernando Alonso, Esteban Gutierrez, Felipe Nasr, Rio Haryanto és Pascal Wehrlein lépett előre egyet-egyet, míg a renault-s Kavin Magnussen váltócsere és felfüggesztés-módosítás miatt nem az utolsó helyről, hanem a bokszutcából kezdett.
A mezőnyből csak Hülkenberg, Wehrlein, Haryanto és Ericsson választott lágy keveréket a rajthoz, a többiek mind a szuperlággyal kezdtek. Hamilton, mivel kockásra fékezte a gumiját a Q2-ben, csereszettet igényelt és kapott a Pirellitől a starthoz, az edzéseken használt egyik garnitúráját adták vissza neki.
A lámpák kialvásakor Rosberg simán elment, mögötte Ricciardo, Vettel, Räikkönen, Felipe Massa viszont nem rajtolt olyan jól, Perez Räikkönen mögé került, támadni is kezdte a finnt. Összességében meglepően simán ment le az első kör.
A sorrend a 2. körben Rosberg, Ricciardo, Vettel, Räikkönen, Perez, Massa, Verstappen, Kvjat, Bottas és Hamilton volt a top10-ben.
Kvjatot két körön belül sorra megelőzte Bottas, Hamilton, Grosjean. Bottas aztán Verstappent is elkapta, a Mercedes angolja is kihasználta a holland ritmusvesztését, ő is elment mellette.
A 6. kör kezdetén Vettel megelőzte Ricciardót, míg a Red Bull kihívta a másik autót, Verstappen lágy gumikat kapott. A 18. helyre tért vissza. Egy körrel később Ricciardo is a bokszban járt.
Danyiil Kvjat a 8. körben kiállt a versenyből, a Williams Massánál cserélt kereket, Räikkönen a 9. körben járt kint. Ricciardo kiállására reagálva a Ferrari eredetileg Vettelt hívta ki, de a német inkább kint maradt.
Hamilton hosszas üldözés után a 11. körben előzte meg Bottast.
Räikkönen 5 másodperces büntetést kapott, amiért átvágta a bokszutca-bejárat záróvonalát.
Hamilton a 16. körre kapott lágy gumikat, ugyanakkor Räikkönen megelőzte Hülkenberget.
Rosberg továbbra is vezetett, mögötte Vettel, Perez, Bottas, Ricciardo, Räikkönen, Hülkenberg, Massa, Hamilton és Verstappen a pontszerző helyeken.
Perez és Massa a 17. körben járt a bokszban, Räikkönen a 19. körben megelőzte Ricciardót. Massát előbb Perez, majd Hamilton is maga mögé utasította.
Vettel egészen a 21. körig húzta a szuperlágyakon, lágyakat kapott. Hülkenberg és Verstappen mögötte jött. A holland közepes keveréket vett fel.
A vezető Rosberg egy körrel Vettel után ment ki, lágyakkal tért vissza az élre. Mögötte Räikkönen, Vettel, Perez, Hamilton, Ricciardo, Massa, Bottas, Sainz és Alonso haladt a top10-ben.
Verstappenhez hasonlóan Ricciardóval is kiment egy második cserére, ugyanúgy közepes keveréket tettek fel a Red Bullra.
Az eltérő stratégián lévő ferrarisok a 28. körben cseréltek pozíciót, Räikkönen átadta a 2. helyet Vettelnek. Rosberg 19 másodperccel vezetett.
Hamilton a futam közepétől az energia-visszanyerő rendszerrel küszködött, de a csapat a korlátozások miatt a rádión nem igazán tudott segíteni neki.
A táv kétharmadánál Rosberg vezetett, mögötte 15 másodperccel Vettel, utána Räikkönen, Perez, Hamilton, Bottas, Hülkenberg, Ricciardo, Massa és Verstappen a pontszerző helyeken.
Alonso nyolc körrel a vége előtt műszaki hibával kiállt, csapattársa, Button a 11. helyre lépett előre.
Verstappen a 45. körben megelőzte Massát, a 9. helyet vette el a braziltól.
Öt körrel a vége előtt Rosberg senkitől sem zavartatva vezetett, mögötte Vettel, hátrébb a beállításokkal küszködő Räikkönen, majd Perez, Hamilton, Bottas, Hülkenberg, Ricciardo Verstappen és Massa.
Ricciardo a 48. körben átküzdötte magát Hülkenbergen. Az ausztrál el is fékezte magát a célegyenes végén, de a pályán tartotta az autót.
Közben Perez egészen Räikkönen nyakára ért, persze erőlködnie szükségtelen volt, hiszen a finn időbüntetése miatt így is, úgy is virtuálisan övé volt a 3. hely.
A másik Force Indiá-s, Hülkenberg újabb pozíciót veszített, Verstappen is megelőzte.
Perez az utolsó kör kezdetére maga mögé utasította Räikkönent, a pályán is a 3. helyre lépett.
Kattints a képre, galéria nyílik!
Nico Rosberg lazán befutott elsőként, idei ötödik, pályafutása 19., első azerbajdzsáni futamgyőzelmét aratta, amivel 24 pontra növelte előnyét Hamiltonnal szemben. Rosberg mellett Vettel és Perez állhatott dobogóra.
A további pontokon Räikkönen, Hamilton, Bottas, Rcciardo Verstappen, Hülkenberg, Massa osztozott.