A bakui Forma-1-es Európa Nagydíjon Lewis Hamilton hosszasan küzdött a kormánykeréken lévő gombokkal, ugyanis nem megfelelő motorüzemmódban versenyzett, a csapat viszont, a szabályokat betartva nem mondhatta el neki a megoldást. A győztes Nico Rosberg is belefutott ebbe, de ő gyorsan kezelni tudta a problémát.
A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff utólag így magyarázta a történteket:
„A motorüzemmódok beállításával volt gond, a probléma mindkét autónál fellépett. A szabályok miatt nem mondhattuk meg a pilótáknak, mit tegyenek, maguktól kellett rájönniük. Nico szerencsésebb helyzetben volt, mert épp előtte váltott üzemmódot, így rátalált a helyes útra és fél kör után már visszakapcsolt a megfelelőre. Lewisnak viszont, mivel nem ismerte a menü lépéseit jóval tovább, 12 körig tartott, ez pedig egyértelműen befolyásolta a versenyét.”
A Mercedes adatai szerint Hamilton körönként két tized másodpercet vesztett, ami Wolff szerint „sokkal többnek tűnhetett számára, ugyanis a hibrid rendszer folyamatosan alulteljesített a 2. és 3. kanyarban, ahol a legnagyobb pluszt várta”.
„Azért volt rossza a beállítás, mert elég zavarosan alakult a péntekünk és nem sikerült úgy megcsinálni, ahogy szerettük volna. Szóval előzetesen rosszul állítottuk be, aztán Lewis autóján egy kicsit előbb jött elő a gond, olyan három körrel korábban, mint Nicónál. Egyetlen dolgot kellett volna átkapcsolni, de nem egy könnyű dolog ezt kitalálni, amikor 350-nel repeszt valaki és közben a kormányt kell piszkálnia. Nem hiszem, hogy arról volt szó, hogy Lewis kevésbé készült fel.”
A Mercedes elárulta, hogy az FIA-nál is érdeklődtek arról, szólhatnak-e Rosbergnek a problémáról, ezért is volt könnyebb dolga.
„Az FIA-tól azt mondták, hogy annyit elárulhatunk, hogy valami nem jó, így neki nem volt nehéz rájönnie, hogy vissza kellene kapcsolnia a korábbi üzemmódba. Nem lenne fair ilyen tekintetben összehasonlítani a pilótákat, hiszen bár Nico is ügyes volt, ő kapott információt, míg Lewis nem.”
Wolff természetesen a rádiókorlátozás újragondolását is felvetette:
„Szerintem mindannyian azt szeretnénk látni, ahogy a pilóták egymás ellen versenyeznek, viszont a mai autók nagyon bonyolultak. Meg kellene vizsgálnunk a szabályokat. Nem panaszkodni akarok, épp ellenkezőleg. Mindannyian ugyanebben a cipőben járunk, úgy tudom, a Ferrarinál is volt hasonló gond.”
„Két választásunk van: vagy műszakilag egyszerűsítünk, de szerintem nem ez a helyes út, vagy a szabályokon igazítunk úgy, hogy jobban kommunikálhassunk a versenyzőkkel, ha gond van.”