A Forma-1-ben az idei évtől radikálisan megszigorították a versenyző és a bokszutca közötti információcserét, a csapat nagyon kevés, kizárólag biztonsági és a verseny történéseit, valamint a stratégiai alapjait illető dolgokat mondhat el a pilótának, az autó működtetését érintő információk tabunak számítanak.
A korlátozásra kiváló példa volt a vasárnapi Európa Nagydíj, amelyen a mercedeses Lewis Hamilton és a ferraris Kimi Räikkönen is már-már könyörgött a rádión a csapatnak, hogy árulják el, milyen beállítási módosítást kellene elvégezni az autón, de csak „ezt nem mondhatom meg” válaszokat kaptak.
A futam után a kétszeres világbajnok Fernando Alonso is megszólalt, úgy véli, a Forma-1-ben jelenleg használt, igen bonyolult technikával nem fér össze a korlátozás:
„Kezdettől fogva nem sok értelme volt ennek a szabálynak. A mostani technikával kész űrhajót kell vezetnünk, de nincs hozzá információnk. Néha nem tudni, mi is történik az autóval, mi a megoldás. A jövőben foglalkoznunk kellene ezzel.”
A spanyol egyébként kiesett a versenyen, igaz, a McLaren-Honda amúgy is versenyképtelen volt, a futam nagy részében a 15-13. hely környékén csatázott Alonso, és Jenson Button is csak mások kieséseivel „kapaszkodott” a 11. helyig.
„Meghibásodás alakult ki a sebességváltóban, egyre romlott a helyzet, ezért úgy döntöttünk, hogy inkább kiállok, mielőtt az erőforrásban is megsérül valami. Nem voltam pontszerző helyen, így ez a kiesés kevésbé fájdalmas” – mondta a versenyt követően.