A Renault 2016-ban újra gyári csapattal vesz részt a Forma-1-ben, de az enstone-i gárda egyelőre siralmasan szerepel. A múlt hétvégi Európa Nagydíjon Jolyon Palmer és Kevin Magnussen az utolsó két helyen zárt az időmérőn, ami után a dán nem is állt fel a rajtrácsra, hanem új sebességváltóval, módosított futóművel a bokszutcából rajtolt. A Renault-versenyzők végül a 14-15. helyen értek célba.

Magnussen utólag elmondta, hogy tudatos döntés volt az autó megbontása, mivel úgysem volt kilátásuk jó eredményre, tesztelésre fordította a futamot. Az idei év erről szól számukra.

„A harmadik szabadedzés után világossá vált számunkra, hogy nagyon lassúak leszünk, így egy teljesen más beállítást választottunk. Olyasmit csináltunk, amit előtte még sosem próbáltunk. Nem jött be, de akkor is helyes döntés volt, hogy valami eltérőt próbáljunk ki. Nem is azért, mert azt vártuk, hogy sokkal jobb lesz, hanem egyszerűen azért, mert ebből is tanultunk. A mi helyzetünkben a tanulás a legfontosabb, tekintsük ezt amolyan tesztelésnek. Jelenleg tesztelünk” – idézte az Autosport.

baku_f1_41

A dán elmondta, hogy Bakuban elsősorban a Monacóban és Montrealban a kerékvetőkön tapasztalt problémák megoldására koncentráltak és a későbbiekben is szívesen folytatja ezt a fajta munkát a versenyhétvégéken.

„Tisztában vagyunk vele, hogy nem vagyunk versenyben semmilyen komoly eredményért, ezért készen állunk arra, hogy a tanulással foglalkozzunk. Bakuban tökéletes időmérős beállításokkal sem végeztünk volna sokkal előrébb, esetleg eggyel előrébb végezhettünk volna, de ennyi.”