A Forma-1-ben a 2016-os idény előtt és első negyedében két fejvédő-koncepciót is kipróbáltak, a Mercedes által kitalált és a Ferrari által tesztelt gyűrűt, „glóriát” és a Red Bull szélvédőjét. Az utóbbi még fejlesztést kíván, de a napokban zajlanak a glória utolsó tesztjei, hogy júliusban hivatalosan szabályba foglalhassák a 2017-es F1-es bevetést.

Az FIA-elnök Jean Todt a napokban leszögezte, hogy a csúcskategória után az alsóbb szériákban sem marad el a fejvédő bevezetése.

„Nagyon fontos, hogy ezek a fejlesztések aztán megjelenjenek a formaautós piramis összes szintjén” – mondta a francia.

ecclestone_lauda

Ugyanakkor a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda Lewis Hamiltonhoz és a ferraris Sebastian Vettelhez hasonlóan úgy véli, a glóriával és a hasonló fejlesztésekkel túl messzire megy a Forma-1 a biztonság terén.

„Ha túlzásba esünk ezekkel, ne csodálkozzunk, ha kevesebben nézik manapság az F1-et. Minden tiszteletem, de szerintem vigyáznunk kellene a Forma-1 génjeire, ugyanis a túl sok kitalált biztonsági aggállyal lassan tönkretesszük.”

„Az autók és a pályák fejlődésének köszönhetően a Forma-1 biztonságosabb, mint valaha, a nagy kérdés az, meddig mehetünk úgy, hogy megtartsuk az emberek érdeklődését. Az sem reális, hogy valaki évi 40 milliót keressen azzal, hogy könnyen vezethető autóval, kockázat nélkül vezetgessen…”