A 2016-os Forma-1-es idény 21 fordulóból áll, a szabályok szerint a versenyzők öt erőforrást használhatnak fel szabadon – 20 alatt csak négy lenne -, a hatodik és minden további részegység beszerelése öt-, a teljes motorcsere tízhelyes hátrasorolást von maga után.

Lewis Hamilton idén szinte folyamatosan megbízhatósági problémákkal küszködött, legutóbb, Bakuban is rossz üzemmódban volt kénytelen hajtani az autót, a hétvégén következő Osztrák Nagydíjon már az ötödik, azaz utolsó erőforrásáig jutott. A Mercedes címvédője beletörődött, hogy a szezon további részében büntetések várnak rá.

„Az előző futamon is motorhibám adódott, újabb egység úszott el, mostanra az utolsóig jutottam. Tudtam, hogy ez lesz, már közben éreztem a motorból.”

„Ez egyértelműen megnehezíti a dolgomat. Nicónak még négy motorja van, szóval ebből a szempontból könnyebb a helyzete, míg én egy vagy akár két futamon is tök utolsóként rajtolok majd (a büntetések miatt). Már látszik, hogy a maradék 13 futamon legalább kettőn hátrányban leszek vele szemben. Némelyik versenyen viszont baromi nehéz előrekapaszkodni a legvégéről…”

Rosberg nyolc futam után 24 ponttal vezet Hamilton előtt a bajnokságban.