A pénteki első szabadedzésen Nico Rosberg 1:07 elejét ment, az átlagos fejlődés alapján gondolja azt a Pirelli, hogy ebből 66 másodperc alatti eredmény is lehet a Red Bull Ringen. Ehhez persze az kell, hogy az időmérőn száraz legyen a pálya.

„Az új sima aszfalt és az ultralágy gumi kombinációja már délelőtt meghozta a körrekordot a pályán” – mondta Paul Hembery, a Pirelli sportigazgatója.

„Ez azt jelenti, hogy akár 1:06 alá is bemehetnek a pilóták a kvalifikáción, ha száraz marad az idő.”

Hembery a szeszélyes időjárási körülmények miatt egyelőre nem tudja, mekkora különbségek vannak az egyes gumikeverékek között.

„Mivel a második szabadedzés első felét elmosta az eső, nem volt lehetőségünk kellő mennyiségű adatot begyűjteni.”

Az F1-ben volt már egy perc alatti köridő is, Niki Lauda 1974-ben Dijonban 58.79-et futott az időmérőn, a verseny leggyorsabb köre pedig kereken egy perc (1:00:00) volt Jody Schecktertől.