A Ferrari még a téli teszteken küldte pályára a Mercedes által kitalált Forma-1-es fejvédő, az ún. glória első verzióját. Tavasszal aztán a Red Bull előállt egy rivális koncepcióval, a szélvédőszerű aeroscreennel, de az egyelőre nem felelt meg a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) tesztjein, csak a glória lenne bevezethető 2017-ben.

Ehhez persze a pályán is kellene tesztelni a továbbfejlesztett változatot, ez azonban elmaradt a hétvégi Osztrák Nagydíjon, ugyanis a pénteki első szabadedzésen Sebastian Vettel Ferrariján műszaki probléma adódott, lefújták a próbakört. Úgy tudni, hogy a Ferrari a hétvégén következő Brit Nagydíj első szabadedzésén fut neki megint.

Ha a silverstone-i tapasztalatok pozitívak, megtörténhet a glória jövő évi bevezetésének szabályba foglalása is.

Az FIA biztonsági fejlesztésekért felelős vezetője, Laurent Mekies ugyanakkor jelezte, hogy az aeroscreent sem ejtették örökre: „Az aeroscreen fejlesztését csak 2017-re állítottuk le. A határidőre nehéz lett volna két különböző koncepciót előkészíteni, de meggyőződésem, hogy miután elkészülünk a glóriával, újra komolyan foglalkozunk majd az aeroscreennel.”