Sebastian Vettel autóján a 27. körben durrant szét Ausztriában a szuperlágy keverék, a váratlan defekt a Ferrari mellett a Pirellit is meglepte. Ilyen helyzetekben a gumigyártó gyakran könnyedén a csapatokra keni a felelősséget, mondván, túl sokat kockáztattak, ezúttal azonban nem ez történt.

Vettel már a futam alatt azt nyilatkozta, hogy semmi előjele nem volt a defektnek az autóban, a telemetria alapján ráadásul még közvetlenül a robbanás előtt is normálisak voltak a nyomásértékek. Vettel amennyire tudta, kerülte a pálya kritikus pontjait, igyekezett semmire sem rámenni, amire nem muszáj, a gumi mégis megadta magát.

„Úgy tűnik, hogy elszigetelt esetről van szó, mert senki másnak nem volt hasonló problémája” – mondta Paul Hembery, a Pirelli sportigazgatója. „Alaposan meg fogjuk vizsgálni a körülményeket, hogy megtaláljuk az okokat, egyelőre csak találgatunk.”

„Nem választottunk túl agresszív stratégiát, mások még tovább voltak kint nálunk” – vélekedett Vettel, és valóban nem ő volt az egyetlen, aki hasonló távot tett meg a szuperlágyakkal. A Pirelli sem adott ki semmilyen figyelmeztetést a futam előtt, ami általában azt jelenti, nem kell defektveszélytől tartani. Ennyit a Pirelli szerint is bírnia kellett volna a gumiknak.

„27 kör ettől a keveréktől nem sok” – fogalmazott Maurizio Arrivabene csapatfőnök. „Kimi több mint húszat tett meg az ultralágyakon, mások a miénknél is több kört tettek meg a szuperlágyakon. Számomra egy nagy kérdőjel az egész eset, nagyon különös.”

„Ha nincs a defekt, Sebastian mindenképp a dobogón állt volna. Hogy pontosan hol, azt nem tudom megmondani, de eléggé elöl. Korai lenne megmondani, mi okozta a defektet, de elképzelhető, hogy a kerékvetőknek volt hozzá közük.”

„Amikor elkezdtem a Ferrarinál dolgozni, azt mondtam, hogy mindig az igazat fogom mondani. Most az igazság az, hogy fogalmam sincs arról, mi történt.”