A Mercedes-pilóták ausztriai – idén már harmadik – ütközése után a csapat vezetésénél betelt a pohár, csütörtökön „utolsó figyelmeztetésben” részesítették Lewis Hamiltont és Nico Rosberget. Marad a szabad verseny, de komoly szankciók jönnek, ha újra hasonló történik.
A Mercedes tegnapi közleményéből nem derült ki semmi az esetleges retorziókról, de a főnök, Toto Wolff a brit Sky Sportsnak nyilatkozva megerősítette, hogy a pilóták félreállításáig, felfüggesztéséig is hajlandók elmenni:
„Nos, ha Lewist nem hoznánk a versenyre, az azt jelentené, hogy a három évvel ezelőtt lefektetett, a pilóták szabad versenyét jelentő rendszerünk kudarcot vallott. Az ő felelősségük, hogy elkerüljék az ütközést, hiszen nem fordíthatjuk el a kormányt helyettük, de ha ez nem megy, akkor kiderül, hogy kudarcot vallott a versenyzők egyenlő kezelésének rendszere. Hogy elmennénk-e addig (a felfüggesztésig)? Igen, elmennénk addig, ha ezzel biztosítanánk, hogy többé ne történjen ilyesmi. Ez 100 százalék” – mondta az osztrák, hozzátéve, hogy reméli, sosem lesz erre szükség.
„Nagy csapatunk van és a világ egyik legjobb márkája áll mögöttünk, szóval remélem, hogy sosem jutunk el eddig, de ha úgy alakul, döntést kell hozni, ugyanakkor nagyon bízom benne, hogy nem kell ehhez nyúlnunk.”
Bár elsőre úgy tűnik, egy pilóta felfüggesztéséről lenne szó, Wolff jelezte, hogy elege van a piti méricskélésből, mindegy ki „kezdte”…
„Múlt vasárnap este rájöttem, hogy nem is neveztem meg felelőst, hiszen sosem fekete-fehér egy ilyen eset. Sosem 100 százalékosan az egyik hibája, lehet 51-49 is, nekem pedig elegem van már abból, hogy hétfőnként-keddenként a mérnökeinkkel, értelmes emberekkel azt próbáljuk kimatekozni, ki is volt a hibás, szóval ennek vége. Mindketten felelősek.”
Bár a Mercedest mindenki méltatja a szabad verseny engedése miatt, Wolff bevallotta, hogy múlt vasárnap, a Red Bull Ringen nem bánta volna, ha csapatutasítást alkalmazhat.
„Igen, éltem volna ezzel, azt is megmondom, miért. Mindkét autónk sérült volt, pontosabban mindkettőnél olyan állapotban voltak már a fékek, hogy nem tudtak rendesen versenyezni. A végén már csakis ők versenyeztek egymás ellen, mert a fékek mindenkinél a végüket járták, láthattuk is, mi történt Perezzel, elszááltak a fékjei és a falban végezte. Láttuk, hogy Massának ki kellett állnia emiatt. Ilyen helyzetben véget kell vetni a versenyzésnek, mielőtt még elromlik az autó, szóval jó lenne közbeavatkozni, szólni, hogy elfogyott az autó alattad.”