A Brit Nagydíjon Nico Rosbergnek a Mercedes a meghibásodott sebességváltó használatára vonatkozó pontos instrukciókat adott, ami elvileg tilos az idei évtől, ezért a versenyvírók vizsgálat alá vonták.

Háromórás tanakodás után a silverstone-i stewardok végük 10 másodperces időbüntetéssel sújtották a versenyen a 2. helyen beérő németet, aki így a 3. helyre esett vissza, a 2. helyre a Red Bull-os Max Verstappen lépett előre.

A versenybírók egyrészt-másrészt döntést hoztak: megállapították, hogy a csapat a tiltás hatálya alá nem eső, de tiltott információkat is közölt Rosberggel.

A hátrasorolás miatt a bajnoki éllovas előnye egyetlen pontra csökkent csapattársával, Lewis Hamiltonnal szemben.

A Mercedes jelezte fellebbezési szándékát a döntés ellen – 96 órájuk van, hogy hivatalosan is megindítsák az eljárást.

fia_flag_high_res_6

Újabb FIA-blama

A tanácskozás hosszából és a végeredményből jól látszik, hogy milyen lehetetlen helyzetbe manőverezte a Forma-1-et az FIA a rádiókorlátozásos szabállyal: a betartása szinte lehetetlen, a szankcionálás pedig nehéz, főleg ha a bajnoki éllovast kell büntetni, amikor a csapattársa és legközelebbi riválisa nyer a hazai futamán.

Nagyon valószínű, hogy a Red Bull-főnök Christian Horner jóslata is megvalósul: az enyhe büntetés után egyes csapatok majd úgy döntenek, ennyiért „megéri” továbbítani a rádióüzenetet.

További kérdés, hogy miért a pilótát és miért nem a csapatot büntetik, ha a csapat szegte meg a szabályt.

Végül pedig újra, sokadszorra is felmerül, hogy miért nem a verseny alatt rendezték az ügyet, miért órákkal később változtattak a végeredményen.