Silverstone-ban kedden lezajlott a második idény alatti Forma-1-es tesztelés első napja, amely két élesen elkülönülő részre oszlott: a délelőtti száraz körülmények után az ebédszünetben megérkezett az eső, amely aztán gyengülve, el-elcsendesedve, de kitartott.

silv_teszt_02

Délután már nem is javított senki, és kevesebbet is futottak az autók, hiszen a megváltozott körülmények a beállítások alapos módosítását kívánták volna, emellett a balesetet sem akarták kockáztatni a csapatok.

A délelőtt, és így egyben a nap legjobbja is a mclarenes Fernando Alonso lett, aki leggyorsabb szuperlágyas körével 1,5 másodpercet adott az őt követő Esteban Oconnak.

A Renault tartalékosaként alkalmazott francia ifjonc ezúttal a Mercedesnél vezetett. Már a barcelonai tesztre ki volt írva, de akkor a bajnokcsapat az utolsó pillanatban változtatott, és inkább a másik, jóval tapasztaltabb neveltjüket, a manoros Pascal Wehrleint ültették autóba.

silv_teszt_09

Wehrlein egyébként ma is vezetett, de most egy 2014-es Mercivel végzett gumifejlesztési munkát, vaktesztelést a Pirellinek.

A 3. a Williams hivatalos tartalékosa, Alex Lynn volt, ő szintén másfél másodperccel maradt el Ocontól.

A Ferrarinál bemutatkozott Charles Leclerc, aki a Brit Nagydíj pénteki szabadedzésén a maranellóiak fiókcsapatánál, a Haasnál melegített. A Forma-3-as pilóta elsősorban aerodinamikai tesztelést végzett ma az olasz alakulatnál.

silv_teszt_12

Az eddig csak szimulátoron gyakorló orosz Nyikita Mazepin a mai napon először vezethetett Forma-1-es autót a Force India jóvoltából. Ugyancsak elsőbálozó volt a Haasnál lehetőséget kapó amerikai fiatal, a GP3-as Santino Ferrucci, aki több mint egy versenytávot le is húzott már délelőtt.

silv_teszt_01

A mezőny végében a Renault orosz tesztpilótája, a GP2-ben vitézkedő Szergej Szirotkin és a Red Bull neveltje, Pierre Gasly zárt. A francia GP2-es délelőtt a Red Bull glóriáját is kipróbálta, azonban műszaki hibák miatt hosszú kényszerszünetet is töltött a garázsban és a motorhome-ban.

red_bull_gloria_1

Az eső és fiatal pilóták egy részének tapasztalatlansága ellenére egyetlen baleset sem történt, a piros zászló csak egyszer került elő azért, mert egy fadarab a pályára pottyant az indítóemelvényről.

silverstone_teszt_1