A Pirellinek idén késő tavaszra sikerült kialkudnia az FIA-nál egy 25 napos tesztkeretet a 2017-es, radikálisan más abroncsok fejlesztéséhez, a teszteléshez a Ferrari, a Red Bull és a Mercedes biztosít a jövő évi szabályokhoz alakított hibrid autókat.
A munka a nyári szünetben indul, augusztus első négy napján előbb a maranellóiak, majd a Milton Keynes-iek tesztelnek Olaszországban, szeptember elején pedig a Mercedes következik.
A Willams technikai főnöke szerint a három élcsapat ezzel előnyhöz jut 2017-re.
„A Lotus aranykora akkor volt, amikor a Pirelli az ő autójukat használta” – utalt arra Pat Symonds, hogy az olasz gumigyártó az enstone-i alakulat 2010-es modelljével dolgozott, amikor 2012-13-ban Kimi Räikkönen és Romain Grosjean halmozta a jobbnál jobb eredményeket.
„Hatalmas előny ez, amivel foglalkozni kellene. Vaktesztekről van szó, de a fejlesztés irányát a visszajelzések szabják meg. Amikor a Lotusszal teszteltek, ők mondták meg, mi tetszett nekik és mi nem, a Pirelli pedig ezek alapján fejlesztett. Szóval a most tesztelő csapatok előnyhöz jutnak, mi meg kimaradunk. Nagyon drága dolog a tesztelés, és bár a Pirelli részben állja a költségeket, nem fedeznek mindent, ezért mi nem tudunk részt venni” – panaszolta a szakember.
A 2014-ben és ’15-ben a konstruktőri bajnokság 3. helyén záró Williams idén 10 forduló után a 4., több mint 100 ponttal lemaradva – 92 vs. 198 – a Red Bull mögött.