A Forma-1-ben 2017-ben jelentősen átalakított autók lépnek pályára, az új aerodinamikai jellemzők mellé pedig új szerkezetű és eltérő méretű abroncsokat gyárt a Pirelli.
A gumiszállító motorsportfőnöke, Paul Hembery szerint nagyon fontos lenne, ha a téli teszteken legalább két változót – hideg, nedves időjárás, versenyen nem használt pálya – kiiktassanak azzal, hogy valamelyik közel-keleti helyszínen teszteljenek.
„Mi legszívesebben Bahreinbe vagy Abu-Dzabiba mennénk. A hőmérséklet reprezentatív és a pályákat is jól ismerjük. Mindenképp reprezentatív pályán szeretnénk dolgozni” – magyarázta az F1 hivatalos oldalának adott interjújában.
Bár a Pirelli a 2017-es felkészülés keretében komoly, 25 napos tesztprogramot visz idén, tisztában vannak vele, hogy az új autók és az új gumik kölcsönhatását, az erőhatásokat csakis a szezon előtti teszteken ismerik meg igazán, így benne van, hogy az idény elején akár még változtatnak is az abroncsokon.
„Ha adódik valami meglepetés, ha az autók nagyon mások lesznek, mint ahogy várjuk, akkor arra reagálni kell. Valószínűleg nem az első versenyre, de ha jó téli tesztet sikerül bonyolítanunk, akkor legalább időben világos lesz, min változtassunk.”