A McLarennél egyértelműen pozitív hangulatban érkeznek Magyarországra, hiszen mindkét veterán versenyzőjüknek örök emlék a verseny: Fernando Alonso 2003-ban, Jenson Button 2006-ban szerezte első Forma-1-es győzelmét nálunk, emellett a pálya kanyargós, hosszú egyeneseket nélkülöző vonalvezetése az autónak is kedvezhet majd.

„A Hungaroring egy jó kis pálya, egyedi vonásokkal, nem sok helyen van még ilyesmi. Bár épített helyszín, kicsit olyan, mint egy utcai pálya, abszolút pontosságot és koncentrációt kíván, hogy ki lehessen hozni a maximumot a körből. Mivel jó balansz és leszorítóerő kell, a jó köridő feltétele az agresszív kanyarvétel, mint a gokartozásban, ebből a szempontból nagyon élvezetes vezetni ezen a pályán. Bár nem egy hagyományos erőpálya, egyáltalán nem érződik lassúnak. Remélem, hogy gyorsan elcsípjük a beállításokat, és jól szórakozunk majd” – mondta Alonso.

alonso_hun_2003

„Fernando és én is Magyarországon nyertem az első nagydíjamat, mindig különleges érzés visszatérni. 10 év telt el azóta – bár nem tűnik annyinak -, szóval igazán jó emlékeim vannak a Hungaroringről. Budapest nagyon menő város, sok más versennyel ellentétben itt a központban lakunk, így a környezetből is látunk valamit, ami szintén hozzáad az atmoszférához, igazi pezsgést jelent” – magyarázta Button, aki egyébként a 200. F1-es versenyét győzelemmel ünnepelte a Hungaroringen.

„Az elmúlt pár évben egészen jól ment számomra a Magyar Nagydíj, energiát adott a nyári szünetre a kíméletlen daráló után – remélem, hogy idén is így lesz! A Hungaroring más pályáknál jobban feküdhet az autónknak, persze garancia nincs, szóval keményen kell majd dolgoznunk pénteken, hogy a lehető legjobb beállításokat találjuk meg erre a fura kis pályára” – tette hozzá az angol.

button_hun_2006

A motorszállító Honda F1-es főnöke, Haszegava Juszuke is bizakodik a hétvégét illetően:

„A maga old-school pályájával és a ragyogó nyári idővel a Magyar Nagydíj különleges jelentőségű a Honda számára. Emlékszem, amikor 2006-ban Jenson itt szerezte első futamgyőzelmét velünk, elképesztő volt a hangulat. Bár a Hungaroring nem helyez akkora hangsúlyt a motorerőre, azért precíz energiafelhasználásra van szükség minden egyes körön. Az előzés is borzalmasan nehéz a pályán, ezért kiemelt jelentősége lesz az időmérős köröknek. A cél, hogy megint a Q3-ba jussunk, hogy jó eséllyel induljunk újabb pontokért.”