A Pirelli már korábban megvizsgálta a Hungaroring új aszfaltját, és megállapította, hogy az új felület „agresszív”. Ez azt jelenti, hogy a korábbinál nagyobb tapadást biztosít majd, így javulhatnak majd a köridők.

Az újraaszfaltozás mellett átdolgozták a kerékvetőket is, az pedig már a WTCC hungaroringi állomásán kiderült, hogy ez a kombináció körrekordokat eredményezhet. José María López 1:46,109-es ideje majdnem három másodperccel volt jobb Yvan Muller korábbi csúcsánál (1:48,848).

Tavaly Lewis Hamilton 1:22,020-as idővel szerezte meg a pole-t, ez jócskán elmarad Rubens Barrichello 2004-es Q1-ben futott 1:18,436-os eredményétől. Az idén azonban az autók fejlődésével, és a pálya változásaival megdőlhet a rekord.

„Véleményem szerint lehetséges az új körrekord” – mondta Mario Isola, a Pirelli vezető versenymérnöke. „Az új aszfalt extra tapadást biztosít, az autók is gyorsabbak lettek, így minden adott az új pályacsúcshoz.”

„Annyit biztosan tudunk, hogy az új felület agresszívebb a korábbihoz képest, de a verseny előtti szerdán újabb méréseket végzünk majd, és ezeket természetesen átadjuk a csapatoknak.”

Az új felület a korábbinál sokkal sötétebb, így a Pirelli szerint napsütéses hétvége esetén alaposan felforrósodhat.