Fernando Alonso 2014 végén három évre írt alá a Hondával új partnerségre lépő McLarennel. A spanyol meg volt győződve róla, hogy a Ferrarival sosem juthatna a csúcsra, míg a japánok gyári támogatásával újra bajnok lehet, 2015-ben azonban keserves csalódás várt rá. A McLaren-Honda idén sem váltotta meg a világot, így a 35 éves Alonso a szerződés utolsó évétől várja az áttörést:

„A jövő évben szeretnénk megnyerni a világbajnokságot. Tudom, hogy furcsán hangzik ez a jelenlegi helyzetünket tekintve, de ez a cél. Szeretnék előrébb lenni, de az van, ami van, épülő projektként tekintek a dologra, várom, hogy jobbra forduljanak a dolgok” – nyilatkozta az olasz Autosprintnek.

„A tavalyi év nagyon nehéz, fájdalmas volt, ugyanis olyan problémákkal küzdöttünk, amiket a tesztelés orvosolhatott volna. De az idei évre már javultak a dolgok, talán a mi csapatunk fejlődött a legtöbbet az elmúlt 12 hónapban. A gond annyi, hogy a többi gyártó 36 hónapig dolgozott (a motorok fejlesztésén), nem könnyű fele annyi idő alatt az élre kapaszkodni. A megbízhatóság már megvan, de a teljesítmény még hiányzik. Az majd jövőre jön, és meggyőződésem, hogy eljön majd az idő, amikor mi leszünk a legjobbak.”

kanada_f1_09

Ha viszont nem lép előre a McLaren-Honda és/vagy a 2017-es szabályváltozások után sem lesz élvezetes a Forma-1, Alonso nem hosszabbít szerződést, távozik a sportágból:

„Manapság a Forma-1 kész hullámvasút, jó néhány tekintetben nincs világos irány. Jó néhány dologgal elégedetlen vagyok: soha nem hajthatunk a határon, a gumik miatt soha nem mehetünk olyan keményen, mint szeretnénk. Ha úgy látom, hogy az F1 továbbra is olyan irányba megy, ami ellentétes azzal, amit a közelmúltig ismertem és szerettem, akkor megfontolom az alternatívákat és elhagyom az F1-et.”

Audi R18 (2016) #8 (Audi Sport Team Joest), Lucas di Grassi, Loïc Duval, Oliver Jarvis

Lehetséges alternatívaként a Le Mans-t és az amerikai Indycart említette a spanyol:

„Le Mans esne a legközelebb a vezetési stílusomhoz. Az Indy 500 lenyűgöző, radikális váltás lenne, mert egészen eltérő stílust és gondolkodásmódot kellene megtanulni. De készen állnék a tanulásra, hiszen Forma-1-es világbajnokként, már csak két hasonló rangú verseny marad: a Le Mans és az Indy 500. Persze mindenképp hosszabb távon kell erre gondolni, mire valóra válthatnám.”