A pályák kiszélesítése, a kanyarok levágása igen forró téma a Forma-1-ben, a Red Bull Ringen és Silverstone-ban is sokat foglalkoztak ezzel a pilóták és az FIA is. A Nemzetközi Automobil Szövetség a Magyar Nagydíjon is odafigyel majd a dologra, olyannyira, hogy új ellenőrzési módszert is bevetnek.

A mogyoródi pályán 2016-ra komoly felújítást végeztek, a teljes újraaszfaltozás mellett a csatornázást és a kerékvetőket is frissítették.

„A 4. és 11. kanyarba új, dupla kerékvetők kerültek, a műfüvet eltávolították, így viszont a kerékvetők és a bukótér egy szintbe került, így eltűnt az elrettentő hatás. Ezt figyelembe véve az említett két helyen a pálya szélétől 1,6 méterre érzékelőket helyeztünk el, amelyek jelzik számunkra, ha az autó mind a négy kerékkel elhagyja a pályát” – írta az FIA.

A 6-7. kanyar klasszikus hurka kerékvetői is eltűntek, helyükre modern, acélból készült darabok kerültek.