A két héttel ezelőtti Brit Nagydíjon Nico Rosberget utólag megbüntették, amiért a versenyen pontos instrukciókat kapott mérnökétől a meghibásodott sebességváltója kezeléséhez. A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a Magyar Nagydíjra tovább pontosította a rádiós szabályokat, de a ferraris Sebastian Vettel egyáltalán nem örült a hírnek, derült ki a Hungaroringen:
„Egy nagy baromság az egész. Kész vicc a rádiós szarakodás. Utólag megnéztem a futamot és nézőként kimondottan szórakoztatónak találtam, ahogy a versenyző és a csapat is pánikolt egy kicsit. Szerintem ez megvillantotta a Forma-1 emberi oldalát, ami amúgy nagyon is bonyolult és technikaközpontú. Szerintem nem jó ez így. Jó sok unalmas rádióbeszélgetést tiltottak be, nem is értem, minek” – nyilatkozta csütörtökön.
„Ha változtatni akarnak, akkor változtassanak az autókon. Azzal semmi gondom. Legyen megint V12-es motor, kézi váltó, és két gomb a kormányon, egy a bokszutcai sebességhatárolónak, egy meg a rádiónak, hogy tudjunk szólni, hogy most megyünk be. És nem kell sok elektronika, és akkor ezt a sok kapcsolgatást se kell megjegyezni. Mert nem véletlenül vannak azok a gombok a kormányon, nem azért, mert hurrá, tudunk gombokat gyártani, akkor pakoljuk tele a kormányt…”
„Ha megnézzünk például egy 1995-ös kormányt vagy beszélünk valamelyik régebbi szakemberrel a paddockban arról, hogy mivel versenyeztek akkoriban, sokkal egyszerűbb volt, mert maguk az autók is egyszerűbbek voltak műszakilag. Az nem a mi hibánk, a versenyzők hibája, hogy az autó olyan bonyolultak manapság, hogy kézikönyv kell hozzájuk és egy gomberdő a kormányra. Szerintem rossz irányba megyünk ezzel, rossz, ahogy van, de akkor legalább hadd rádiózhassunk, ahogy akarunk!”