A Hungaroringre 13.20-kor megérkezett az eső, ami a 31. Forma-1-es Magyar Nagydíj kvalifikációjának 14 órás időpontjára sem állt el, sőt. Az égi áldás miatt csúsztatták a kezdést, még a biztonsági autó is szinte úszott a felderítő körén.
A Q1 végül kétszer 10 perc halasztás után indult, a williamses Felipe Massa vezetésével mindenki a teljes esőgumival futott ki az első körökre. Ki kellett használni őket, ugyanis a csapatok újabb komoly esőt vártak.
Massa 1:43,999-cel kezdett, a Force Indiá-sok viszont elképesztő, 1:41,4-es kört futott. Az első mért körök végére máris újra szakadt, 5 perc után piros zászlóval megszakították a körözést. A manoros Rio Haryanto kivételével mindenki feliratkozott a táblára, azonban a Mercedes két versenyzője a 20-21. helyen állt.
Az első szakasz további várakozás után 14.40-kor folytatódott. A bokszutca kijáratánál a Red Bull-os Max Verstappen és a két mercis állt a sor elején. Megkezdődött a körözés, ami a pálya száradásával párhuzamosan folyamatosan javuló időket ígért.
Verstappen 1:40,4-es idővel nyitott, Ricciardo 1:39-cel ugrott az élre, de újra előkerült a piros zászló, ugyanis a sauberes Marcus Ericsson a 8. kanyarban kicsúszott és a gumifalnak csapódott. Nem esett baja, de folytatni nem tudta. Pontosan 9 perc maradt.
A Sauber eltávolítása, a gumifal kijavítása és Ericsson visszaszállítása után 14:55-kor folytatódott az első szakasz – már eső nélkül, napfényben, de még vizes pályán.
Az elsők teljes esőgumival mentek ki, Daniel Ricciardo és Sebastian Vettel viszont már átmeneti (zöld) abroncsokon próbálkozott. Szintén így rizikózott Massa, de megcsúszott a Mansell kanyarban, a korlátnak csapódott. Újra előkerült a piros zászló, 5 perc és 20 másodperc maradt.
VIDEO: Massa crash. Red flag! #Q1 #HungarianGP pic.twitter.com/ByBFuP3X0H #via @G3OF1 #F1
— F1Writers™ (@f1writers) July 23, 2016
A Q1 15.07-kor indult el megint, a mclarenes Fernando Alonso vezette fel a mezőnyt. A renault-s Kevin Magnussen kivételével már intermediate gumikkal mentek ki. Nagyon sokat javultak a körülmények, Hamilton 1:34,2-es körrel nyitott, miközben a manoros Haryanto ugyanott ment a gumifalnak, mint korábban Ericsson. Újra előkerült a piros zászló, és mivel csak alig több mint egy perc maradt a szakaszból, már nem indították újra.
Haryanto, Massa és Ericsson mellett búcsúzott Pascal Wehrlein a másik Manorral, valamint a két Renault-versenyző.
A már verőfényes Q2-re az autók mind intermediate abroncsokon futottak ki. Rosberg és Hamilton 1:32-es körökkel nyitott, de a Ricciardo rájuk tromfolt.
A pálya rohamosan száradt, a Williamsnél Valtteri Bottasszal megkockáztatták a szuperlágy gumit. A többiek sorra követték a példáját, a köridők pedig folyamatosan javultak, érdekes módon Fernando Alonso 1:26,0-s ideje maradt csak hosszabban érinthetetlen.
A végső adok-kapokban minden befutónál változott a sorrend, a legnagyobb vesztes Kimi Räikkönen volt, de Lewis Hamilton is épp csak továbbjutott a 10. helyen. A ferraris finn mellett búcsúzott Romain Grosjean, Danyiil Kvjat, Sergio Perez és Esteban Gutierrez.
A Q3-ra elsőként Nico Rosberg futott ki, természetesen szupelágyon, 1:20,499-cel tette fel a lécet, de Hamilton rögtön négytizedet javított. A Red Bullnál szívbajt kaptak, amikor Ricciardo a célegyenesre fordulva kitört alóla az autó egy tócsán, de szerencsére folytatni tudta, viszont messze elmaradt a Merciktől.
Vettel hasonló kalandot úszott meg, míg Ricciardo második körén kéttizedre zárkózott fel Hamiltonra.
A fináléban Fernando Alosno szúrt ki Hamiltonnal, kedvezett Rosbergnek, ugyanis megpördült, a gyors körén lévő angol pedig pont belefutott a sárga zászlós szektorba, míg a német már elég későn ért oda, hogy teljes lendülettel mehessen, az élre ugrott. A visszajátszásokon viszont az látszott, hogy még sárga zászló alatt ment gyorsan.
A pole-t tehát Rosberg szerezte meg, a Hungaroringen másodszor, mögötte Hamilton, Ricciardo, Verstappen, Vettel, Sainz, Alonso, Button, Hülkenberg és Bottas végzett.