A hat Forma-1-es csapatot, valamint Bernie Ecclestone-t és az FIA-elnök Jean Todtot tömörítő Stratégiai Munkacsoport ma szavaz a fejvédő glória 2017-es bevezetéséről. A csütörtöki hockenheimi pilóta-sajtótájékoztatón a versenyzőket is megkérdezték az eszközről.
A pilóta-szakszervezet, a GPDA egyik igazgatója, Sebastian Vettel szerint egyszerűen nem is lehetne vita a glóriáról, meglepve hallotta, hogy a renault-s Jolyon Palmer nemrég azt nyilatkozta, a versenyzők többsége ellenzi a bevezetést.
„Kicsit meglep, hogy ezt hallom, mert amikor szavaztunk a pilótákkal, 90-95 százalékunk mellette voksolt, szóval nem tudom, hirtelen honnan került ez elő. Szerintem ez nem a valós kép, a többségünk mellette áll. Tényleg nem valami szemrevaló, de úgy gondolom, a halál mellett nem szólhat semmilyen érv” – mondta a német, hozzátéve, hogy tulajdonképpen erkölcsi kötelesség a védőeszköz használata.
„Mindig tanulunk a történtekből, a pályán előforduló balesetekből, igyekszünk fejleszteni. Nem volt még olyan, hogy megvan a tanulság és mégsem változtatunk. Szerintem mindenképpen meg kell valósítanunk, máskülönben hülyét csinálunk magunkból.”
A múlt hétvégi Magyar Nagydíjon két furcsa, sokak szerint rosszul kezelt eset is történt: Nico Rosberg dupla sárga zászló mellett futott pole-köre és Max Verstappen büntetlenül hagyott agresszív védekezése. A pilótákat ezek is foglalkoztatják – Romain Grosjean szerint a sárga zászlós kérdés tisztázása fontosabb is lenne, mint a glória.
„Nem ellenzem a Forma-1 biztonsági fejlesztéseit, nagyszerű, hogy vannak ilyenek, de autóversenyzőként tudatosan vállaljuk a veszélyt, én nem is támogatom a glóriát. Szerintem szembemegy a Forma-1 génjeivel, mindennel, amit 1950 óta láttunk. Emellett még hátrányai is lehetnek. Nem tudjuk, milyen lehet esőben, nem tudjuk, milyen egy olyan dimbes-dombos pályán, mint mondjuk Spa, nem tudjuk, milyen lenne a szingapúri reflektorfényben, a súlya is gondot jelent, és ráadásul csúnya is.”
„Viszont a sárga zászló, na, ha javítani akarunk a biztonságon, akkor azzal kellene foglalkoznunk legelőször, mert pole-kört futni dupla sárga mellett, az elég húzós. Az nincs rendben, hogy Rosberg megúszta azzal, hogy azt mondta, visszavett egy kicsit, mert ezután így mindenki nyomhatja a határon. Ha már jó példával akarunk elöl járni a fiatal versenyzők számára a biztonság terén, akkor a sárgánál lassítanunk kellene.”
A Force Indiá-s Sergio Perez megint más megközelítéssel nyilatkozott Hockenheimben, ő azt mondta, mivel a stewardok előtt Rosberg bizonyítani tudta, hogy eléggé lassított, ebből nem kell ügyet csinálni, Verstappen hungaroringi vezetése viszont tisztázásra szorul:
„Szerintem az már túl sok volt, a féktávon való irányváltoztatással foglalkoznunk kell. Néha túlzásba esnek a versenyzők a védekezésnél, de a féktávon, az utolsó pillanatban való mozgás nagyon veszélyes. Szerintem erről beszélnünk kell, tisztázni kell a kérdést.”
A pilóták a pénteki versenyzői megbeszélésen mindhárom témát áttekintik majd, és ahogy a fentiekből is látszik, komoly vita lehet majd. „Étellel-itallal készülök, mert ez hosszú lesz” – jegyezte meg a Force Indiá-s Nico Hülkenberg.