A múlt hétvégi Magyar Nagydíj nem hozott túl sok izgalmat, a legszórakoztatóbb dolog talán a Red Bull-os Max Verstappen és a ferraris Kimi Räikkönen csatája volt az 5. helyért.
A küzdelemnek azonban volt egy kis szépséghibája: a tini igen agresszíven védekezett, az egyik előzési kísérletnél többször, még a féktávon is irányt váltott Räikkönen előtt, a finn első szárnya bánta a manővert.
A versenybírók ugyan még vizsgálatra sem méltatták az esetet, de a versenyzőtársak és szakértők túlnyomó többsége szerint nagyon nem volt rendben, amit Verstappen csinált. Räikkönen utólag azt mondta, kevesebbért is büntetés járt volna, Sebastian Vettel ugyan elismerte, hogy az ifjoncnak jól áll a belemenősség, de a Hungaroringen túlment a határon, a volt versenyző, tévés szakkommentátor Martin Brundle „alsóbb kategóriásnak”, a Force India-s Sergio Perez pedig „nagyon veszélyesnek” nevezte a védekezést.
Hockenheimben később a címvédő Lewis Hamilton azt mondta, hogy szerinte sem volt rendben Verstappen húzása, ugyanis „Kimi nem szarozik, ha ő azt mondja, nem volt szabályos, akkor úgy van”, és a mezőny legtapasztaltabb pilótája, Jenson Button sem értette, hogy úszta meg a holland.
„Versenyzőként mindannyian tudjuk, hogy a féktávon való mozgás a lehető legveszélyesebb dolog, amit csak csinálhatunk, ugyanis az üldöző még 300-zal jön, még nem is lassított. Ilyenkor mozdulni nagyon nem oké, ő pedig pont ezt tette. Megértem Kimi bosszúságát. Hogy mi a megoldás? Egyszerű: a féktávon tilos a manőverezés, aki megteszi, büntetést kap. Tegyék egyértelművé, hogy a féktávon mozdulás veszélyesnek számít. A büntetés mindegy is, az az FIA dolga, a lényeg, hogy tilos legyen” – mondta a 2009-es bajnok, hozzátéve, hogy ezzel együtt nagyra tartja a tinit.
„Max hihetetlen tehetség, elképesztő, hogy ilyen fiatalon mit ért el. Nagyszerű munkát végez, de mindig lehet tanulni a többi versenyzőtől.”
Maga Verstappen az elmúlt napok kritikái után is kitart amellett, hogy mindent jól csinált:
„Úgy gondolom, örülhettem, hogy nem kaptam defektet, mert jó nagy vágás volt a gumimon. Szerintem világos volt, mi történt. A versenybírók sem szóltak semmit, szóval szerintem semmi rosszat nem tettem. A (féktávon) nem volt az autóm mellett az első szárny vagy ilyesmi, szerintem nem történt semmi drámai.”
„A Ferrarival versenyben vagyunk a világbajnokságban, szóval nem fogom azt mondani, hogy tessék, csak Ön után! Ő sem engedett el csak úgy az első kerékcserék után. Csata van, nem vasárnapi sétakocsikázás. Én így állok a versenyhez, és szerintem Sennának és Prostnak is tetszett volna (a manőver).”