Pontosan kilenc évvel ezelőtt, 2007. augusztus 4-én tartották a Magyar Nagydíj időmérőjét, amelyen az addig gyűlő feszültség kirobbant a McLarennél, és a kvalifikáción történtek katasztrófával végződő lavinát indítottak el.
Az időmérő utolsó szakaszában a csapat arra kérte a szuperújonc Lewis Hamiltont, hogy engedje előre a kétszeres világbajnok csapattársát, Fernando Alonsót, de ezt nem tette meg. A felbosszantott spanyol az utolsó kerékcserénél egyszerűen nem indult el, amikor jelezték neki, várt és várt, hogy a mögötte várakozó Hamilton kifusson az időből, ne futhassa meg utolsó mért körét.
A McLaren-főnök Ron Dennis tajtékzott, főleg, miután a versenybírók Alonsót kizárták, odalett a pole-ja, a csapat pedig nem szerezhetett konstruktőri pontokat a Magyar Nagydíjon.
Később kiderült, hogy Alonso a Hungaroringen megzsarolta a csapatfőnököt, hogy kitálal a Nemzetközi Automobil Szövetségnél a Ferraritól lopott adatok felhasználásáról, ha nem kapja meg az elvárt első számú pozíciót, Dennis azonban nem engedett, és inkább maga ment az FIA-hoz. A hosszú-hosszú kémügy végén a McLarent kizárták a 2007-es konstruktőri bajnokságból, nulla ponttal zárták az évet, emellett szédítő, 100 millió dolláros pénzbírságra is ítélték őket.
Alonso az elmérgesedett viszony miatt nem maradhatott a McLarennél, az idény végén távozott is.
A kétszeres világbajnok spanyol 2015 óta újra a McLarennél versenyez, a szerződtetésekor széles mosollyal lapogatták egymás hátát Ron Dennisszel…