Az FIA határozott szándéka volt, hogy 2017-re bevezesse a Forma-1-ben a fejvédő gyűrűt, az ún. glóriát, de a hat csapat képviselőit (Mercedes, Ferrari, Williams, Red Bull, McLaren, Force Inidia), valamint Bernie Ecclestone-t és az FIA-elnök Jean Todtot magába foglaló Stratégiai Munkacsoport a Német Nagydíj előtt leszavazta ezt.

Az F1 kezdettől fogva nem volt nagy rajongója az eszköznek, így nem kesergett a 2017-es bevetés elmaradása miatt.

„Foglalkozunk még vele. Nem feltétlenül kell glóriának nevezni, egyszerűen megvizsgáljuk versenyzők a frontális védelmének lehetőségeit. Üljenek be az autóba most, lássuk, hogy tetszik nekik. Pár versenyző már ment néhány kör, de szerintem egy teljes versenyt kellene menniük, hogy kiderüljön, hogy tetszik a bezártság” – mondta a héten. „2018-ra meg összehozunk valamit, ami nagyobb védelmet nyújt a pilótáknak.”

ecc_todt_horner

A glória leszavazása után egyesek felvetették, hogy az eszköz kifejlesztése, megléte mellett a bevezetés kihagyása akár jogi téren is támadható lesz, ha valamilyen baleset történik, amelyben segíthetett volna az eszköz. Ecclestone szerint fordítva is gond adódhatna:

„Mi van, ha egy balesetben a glória agyonnyomja a versenyzőt? Azért ki vállalja a felelősséget? Mi lesz, ha egy balesetben valaki a glória miatt beszorul az autóba, az meg kigyullad? Niki (Lauda) mutatott rá erre a Stratégiai Munkacsoportban, ő az egyetlen, aki igazán tudja, miről is van szó” – utalt a háromszoros világbajnok osztrák 40 évvel ezelőtti balesetére.

Ecclestone leszögezte, hogy nem a FIA-s Charlie Whitingot kell hibáztatni, a felelősség közös:

„Nem, nem Charlie került nehéz helyzetbe. Ő a versenyigazgató, a döntést viszont a Stratégiai Munkacsoport hozta, onnan meg a Forma-1-es Bizottság elé kerül, mielőtt szabály lesz belőle. A felelősség egyértelműen közös, 100 százalékosan.”