Lewis Hamilton a szezon eleji meghibásodások miatt két erőforrás-részegységgel is az évre megengedett ötös határig jutott, azonban az idény befejezéséhez mindenképp legalább egyszer cserélni kell őket, ez pedig hátrasorolással jár majd – dupla, a fennmaradó hétvégére két-két friss elemet adó csere esetén gyakorlatilag a mezőny legvégére.
A Mercedesnél régóta mérlegelték, hogy mikor lenne a legjobb „lenyelni” a büntetéseket, Belgium és Monza között ingadoztak. Mostanra eldőlt a dolog, a bajnokságot 19 ponttal vezető Hamilton a hétvégén, Spában még a régebbi egységekkel vág neki, a csere eggyel később következik, az Olasz Nagydíjon.
„Hogy miért Monzában? Mert szeretnénk minimalizálni a büntetés hatását, ott pedig könnyebb előzni” – indokolt tömören a csapatfőnök, Toto Wolff.
Bár a Spanyolország után még 43 pontos hátrányban lévő Hamilton nagyot fordított a nyári időszakban, a háromszoros bajnok a szünet előtt hangsúlyozta, még nem érzi magáénak a vezetést, csak akkor lesz nyugodt, ha letudja a büntetéseket és legalább egy győzelemnyi, azaz minimum 25 pontos előnyt épít ki csapattársával Nico Rosberggel szemben.