A Forma-1-ben jövőre jelentősen megnő az aerodinamikai hatékonyság, a leszorítóerő, ezért a 2017-es autók igen komoly kanyarsebességet produkálnak majd.
A Toro Rosso 22 éves spanyol pilótája, Carlos Sainz szerint ez az olyan fiataloknak kedvezhet, mint ő.
„A jövő évi kanyarsebességeket tekintetbe véve az emberi teljesítőképesség újra tényező lesz, mint 2004-2005-ben volt. Előnyömre válhat majd, hogy fiatal pilóta vagyok, aki hajlandó keményen edzeni a téli szünetben, hogy jó erőben legyek. Minden versenyző szereti a nagyobb kanyarsebességet, de egyesek jobban alkalmazkodnak majd, mint mások” – magyarázta az Autosportnak.
„Én bizakodó vagyok, mert minden alkalommal, amikor magasabb kategóriába léptem, erősebb is lettem. Jövőre tulajdonképpen kategóriát váltunk, bízom benne, hogy képes leszek előnyömre fordítani ezt is.”
Sainz idén szépen, egyenletesen hozza a jó eredményeket, amit elsősorban a Ferrari-erőforrás megbízhatóságának tulajdonít, igaz, nagyon várja, hogy a 2015-ös olasz motor helyett jövőre a Renault egysége dolgozzon az autóban, amelynek aerodinamikai hatékonysága felől nincs kétsége.
„Bizakodó vagyok. A Német Nagydíjon alacsony leszorítóerős konfigurációban mentünk, és még így is mi voltunk a leggyorsabbak a kanyarokban a középmezőnyből” – magyarázta.