A Pirelli 2017-es gumijainak pályás fejlesztését a Ferrari, a Red Bull és a Mercedes átalakított autóival végzi, a többi csapat kimarad. Bár a gumigyártó részletes jelentésekben tájékoztatja az alakulatokat a tesztek eredményeiről, adatairól, de egyes riválisok úgy vélik, az érdemi munkát végző három csapat előnyben lesz a jövő évben.
A Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery újra igyekezett eloszlatni ezeket a félelmeket.
„Beszélgettem a számunkra korábban tesztelést végző emberekkel, akik azt mondták, tényleg fogalmuk sem volt arról, mit is teszteltek éppen. A mostani programban az egyik autón a kirakós olyan elemét teszteljük, aminek talán semmi köze a másik autóra felkerülő darabhoz. Irgalmatlan nehéz lenne így képet alkotni a végső termékről, egészen elhanyagolható előnyt lehetne csak szerezni” – magyarázta az Autosportnak.
„A következő években pedig már minden csapat tesztelhet, ugyanis az aktuális autót is szabad majd tesztelésre használni. A 2017-es aerodinamikai változások miatt ez most nem volt lehetséges. Ha csak a gumik változnának jövőre, akkor most is jöhetne minden csapat. Így viszont hálásnak kell lennünk – és a riválisoknak is annak kellene lenniük -, hogy az élcsapatok elvállalták ezt a munkát. A mi befektetésünk mellett nekik is költeniük kellett erre” – utalt Hembery arra, hogy az említett három alakulatnak új aerodinamikai csomagokat kellett fejlesztenie és legyártania a teszteléshez.